hur många diagnoser kan man få? lika många som antalet personer som undersöker dig!

de har ju vart sjukt dåligt bloggande några dagar å de beror på att ja fick ett litet medicinskt bakslag
eller ja har ju inte tyckt att de hänt så mycket med penicillinet som ja fick förra söndagen.
rådnaden och den värsta svullnaden ick ner men de va fortfarande stenhårt å ja hade svårt att gå...
i lördags satt ja i valet å kvalet om ja skulle gå på min vänns möhippa
ja tycker alltid att de känns konstigt att göra grejer när man vart sjukskriven!!
men tanken va ju att ja skulle börja jobba i måndags å dessutom stod ju alla bokningar i mitt namn,
å  eftersom att vi planerat en ganska lugn dag så va planen att göra en tidig kväll...
dagen flöt på å va jättetrevlig skulle egentligen vilja skriva ett inlägg om den men ja pallar inte
...eller kanske gör de en annan dag, med bilde å grejer :)
 
hur som hellst ja börja känna mig lite risig så ja tog ett snabbt beslut å gick tilll tåget,
fick ondare vid knät och började känna mig febrig
låg i min soffa under mitt duntäcke å frös som fan,å måste ha somnat en stund,
för när ja vaknar så har ja stans jävla huvudvärk å fryser så ja skakar.
resten av natten består av  ena timmen frysa till döds å andra timmen svettas till döds...
på söndan vaknade ja i typ samma skick å nått undermedvetet som sa åt mig att åka till sjukan
åkte dit på tidiga kvällskvisten me tanket att kunna glida in på lättakuten,
men de va ju bara å glömma!
skrevs in på infektionsakuten å fick efter ett par timmar träffa läkaren som inte känner sig helt
säker utan vill att en medicindoktor ska kolla läget oxå...
emma kommer å håller mig sälskap å redan då borde ja ju ha fattat att de va  kört :)
emma å ja har ett par härliga sjukhusstorrys! hon e skitbra å ha me sig eftersom hon hatar
sjukhus,läkare,prover,sprutor,blod å allt annat som har me sjukhus å göra, men hon e så sjuuuukt
nyfiken å kan ju inte låta bli att kolla å så håller hon på att dööö av panik vilket alltid får mig att
asflabba!!
för några år sen tokskrattade ja medans mitt knä drenerades , emma höll på å dö i hörnan av rummet
så läkaren fick klara sig själv då sköterskan höll koll på emma hahah
 
nåväl både infektions å medicin läkarna kommer nu in i mitt rum för att bedömma problemet
och de låter nått i stil med
" solklar vasiluskut tussilitruttus fillialus ja rekomenderar fillijokus å pilliduttus fammilikuckus"
dom pratar så en stund medans dom klämmer å känner
innombords börjar skrattet bubbla å de e nog tur att ja å emma inte ser varandra samt att läkarna
snart lämnar rummet!!!
både ja å emma bryter ut i ett asflabb å konstaterar att ja har nån konstig smurfsjukdom..
 
min första läkare kommer tillbax in i rummet å börjar babla på igen på smurfspråket :)
ja stoppar henne  å frågar henne om hon kan tänka sig att berätta på svenska va de e jag har.
haha tror att hon kom på sig själv för hon log å ursäktade sig å förklarade på svenska att
"du har en propp i benet"
hejsan hoppsan de har ja ju blivit undersökt för ganska mycket förra helgen!
av  6 sköterskor 2 läkare och 2 olika läkare (?) som gjorde ultraljud , ultraljudet som gjordes endast för att kolla om de va en propp!!! men nej de va de ju inte, tur att ja åkte in igen för annars hade de ju blivit jävligt tokigt!!
asså ja vet attt de e knepigt å ja fattar att vårdpersonal e mänskliga å ja vet att dom e för få å för stressade
å bla bla bla men jag/vi lägger fasen vårt lliv i deras händer! på mitt jobb blir ja fan nästan
hotad till livet om ja råkar slå in en påse för mycket!
 
på sista tiden har väl ja inte haft så jävla bra erfarenhet av sjukhus å så, kanske är de därför som jag
(över)reagerar?!  men ja tycker fan att de e illa!!
läkaren har sagt å även andra att de kan ju ha blivigt propp av infektionen...
jo så kan man ju rädda sig! de har hela tiden kännts lika dant å de har inte blivit bättre av penicillinet!
ja köpte ju att de va en infektion,rosfeber köpte ja aldrig!
 
 
ja ja nog me gnäll..för ett par rader :)
den nya medicinen kommer nämligen i 25 SPRUTOR som ja måste ta på mig själv!!!
blodförtunnande medicin... asså fy fan!
gissa om emma höll på att dö! hahah själv e ja inte lika kinkig! man gör va man måste
å ja e van att ta hand om mig själv!
prövade en spruta i akutrummet å emma höll på att dö så ja bad läkaren att kolla pulsen
på mitt moraliska stöd , fantastiskt de tog bort den läskiga känslan!
tycker iofs att de e läskigt nu när ja gör de hemma, men ja gör det!!
 
 
ja blir nog bättre å bättre på detta för blåmärkena blor mindre å mindre, men de gör fan satygs jävla ont!
de lixom sticker å bränner! men va fan de e ju bara å göra de man måste!
 
 
 
nu ere dax att ta penicillin ( japp för säkerhetsskull så ska ja äta klart hela asken, dvs  den dos ja ordinerades från början + 11 tabletter till) dessutom ska ja smörja in området 3 ggr om dan me nån gel som ja tror både dämpar smärta och stimulerar blodflödet ...
sen måste ja försöka sova eftersom ja ska börja jobba imorn igen, hoppas att ja inte år tillbaka för tidigt!!
men asså ja ruttnar ju på att ligga hemma
hoppas att ni mår bra allihopa! ta hand om er å om ni känner på er att nått e galet lita då på din instingt!
ingen känner dig å din kropp bättre än du själv!

Kommentarer
Postat av: Maria

Men Emma vad du råkar ut för saker :( Önskar dig ett snabbt tillfrisknande så att du slipper skiten nu.. Läskigt att behöva ta sprutor på sig själv , det hade jag nog aldrig pallat.. Kram

Svar: tack fina maria! sprutorna e äckliga men man gör de för man måste!
emzingen

2012-10-10 @ 06:31:19
URL: http://smarren.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0