dax för klippkort,nyckel å eget rum på huddingesjukhus!

dom skulle ju ringa från akuten söndag morgon och bekräfta min tid för att göra ultraljud på knät
men när dom fortfarande inte ringt vid 11 (hade prlliminär tid kl 12)  så ringde ja upp själv
å de visa sig att dom hade noll koll! efter ett par samtal fram å tillbax fick ja i alla fall en tid kl 12
 
ja skrevs in på akuten å sen på röntgen kl 12, vid 1230 togs jag in i röntgenrummet,
ja blev tillsagd  att ta av mig byxor å lägga mig på britsen å att läkaren straxt skulle komma..
måste ha slumrat till för ja vaknar 30minuter senare av att ja fryser som fan!
...så ja tog på mig byxorna igen å kastar en handduk över axlarna å väntar ytterligare 15 minuter
innan en sköterska kommer in å frågar om läkarn inte vart där ännu...
ja får ett "oj hoppsan ibland kan de ju bli lite tokigt"
5 minuter senare dyker en kvinna upp som inte vet va hon håller på med
besöket kostade 200 spänn å ja fick väl typ sån där blå ultraljudsgegga för ett värde av
200 spänn över mig  SMURFVARNING!
efter 10 minuters geggande har hon kommit fram till ingenting å söker upp en kollega för ett andra utlåtande...
....väntar på henne en kvart ...mer blå gegga men andra verktyg->bra bilder å 2 minuter senare säger dom åt mig att gå tillbax till akuten å sen lämnar dom mig geggig å utan en susning om hur ja kan komma ut...
snor en handduk å torkar bort de värsta gegget, klär på mig å hittar efter en stund knappen som öppnar dörren...
haltar tillbax till akuten där ja får sitta å vänta typ 30 minuter på läkaren klockan är nu 1500...
 
denna gång fick jag  diagnosen rosfeber i benet, men läkaren va inte helt säker,,, (hejja hejja)
ska i allfall äta pencilin 3 tabletter/dag i 7 dagar
 
åkte till apoteket för att hämta ut pencilin å apoteksperonalen reagerar på att behandlingsperioden e väldigt kort
å att läkaren har skrivit ut 40 tabletter...ja väljer istället en kartong med 32 tabletter å tänker att då kan ja ju fortfarande äta i 10 dagar  om de visar sig att ja ska det...
 
tar mig till jobbet å genomlider sista timmarna på mitt pass -> åker hem, käkar tar pencilin å somnar i soffan,
vaknar vid tre med stans huvudvärk, å en feberfrossa som inte e av denna värld!!!
tar mig till sängen å ligger å skakar under mitt duntäcke, dvalar fram å tillbax under några timmar
vaknar å håller på att dö av värmeslag -> vaknar å fryser nästan ihjäl->skakar mig till söms-> vaknar av svett attack..........kl 0900 ringer telefonen å en tjej säger
sköterskan- hej ja ringer från huddingeakuten du har ju en tid här hos oss
idag den 30 september kl 1200, för att röntga din fot
 
jag- öh va? (helt nyvaken å febrig) näää de va ju igår ju å de e klart
 
sköterskan- oj nu hör jag att jag har väkt dig, men du har alltså en tid hos oss idag
 
jag-nä idag e det den första oktober å ja va hos er IGÅR DEN 30 SEPTEMBER och gjorde ett UTLTRALJUD på mitt KNÄ... de e redan klart!
 
sköterskan- men du ska inte på återbesök då?
 
jag- nä asså de va ju typ ett återbesök å de va TVÅ läkare som kollade..
 
sköterskan. du vill inte ha tiden då altså?
 
jag- men va e de du inte förstår? du skulle ha ringt igår! ja e klar! sudda ut mig! nu ska ja sova vidare
god natt...
 
vid 10 fick ja ett medelande från min extramor att hon fixat mitt pass på jobbet TACK SNÄLLA!!!
flyttade från min svettblöta säng till min soffa å somnade på 27 hundradelar
å sov säkert till ett SKÖNT!
resten av dagen låg ja bara å glodde på tv å slumra av å till!
prata lite i luren å sov lite till...
 
vid 18 tiden fick ja veta att min morbror som åter igen ligger på sjukan
blivit sämre å att han e ensam mellan 19-21 så ja hoppa in i en dusch å satte mig på bussen mot
huddinge-jävla-sjukhus
är så sjukt less på att skiten aldrig tar slut! va fasen har min släkt gjort för ont??
hur mycke mer ska vi behöva gå igenom?
hur mycket klarar man av?
tillbaka i plågsamma minnen! så mycket är likt, ljuden,lukten,smärtan,ångesten å hjälplösheten.
även oddsen är lika tyvärr ...
ja lider så mycket med mina kusiner å ja vill verkligen va där för dom nu!
vi hade svårt att stötta varandra helhjärtat då våra mammmor dog eftersom dom dog typ samtidigt,
men nu kan vi finnas där! surt bara att ja knapt kan gå och sitta är pain!
men man får göra sitt bästa!
 
nåväl nu e klockan 0137 så nu ska ja laga mat,kl 02 ska ja ta pencilinet å de måste ja göra med
ordentlig måltid annars börjar ja kräkas.... fack maj lajf!

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Känns som att du verkligen behöver en ordentlig kram, så här kommer en *KRAAAAAM*!!!!

Svar: tack snälla! kram tillbax
emzingen

2012-10-02 @ 10:43:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0