finns de ett pris på hälsa?

har räknat å planerat lite idag...
detta me gymkort å att vissa hävdar att sats e dyrt.
ja de kanske det är men de känns konstigt att man inte ska låta ens hälsa kosta pengar!
asså ja tänker tex om ja behöver nya skor, då åker ja å prövar skor å om ja hittar några som ja tycker om så åker dom me hem, samma me kläder (nej ja handlar inte på svindyra affärer)
för att kunna träna på valfri sats i sthlm kommer de kosta mig 575kr/månad
me tanke på hur mycke billigare mitt ätande e nu jämfört me förr så känns de töntigt att ens fundera!
ja har ju under lång tid lixom käkat choklad varje dag säg för typ 20 spänn X 30 = 600 i månaden
taadaaaaa - choklad = gymkort :)
 
knät känns bra så om inget strular till sig så skriver ja in mig på sats när ja kommer hem från semestern
å ökar på denna resa till ett nytt liv me lite nya grejer så som att sätta min fot på ett gym
å försöka uppskatta grejen me att svettas - tycker svett e äckligt! :)
herre jisses de e verkligen en ny värld asså! men ja tror att ja kommer greja det faktiskt..
trodde ju lixom aldrig att ja skulle fixa kost biten! men faktum e ju att de funkar!!
ja e inte längre lika hungrig som ja va i början, ja har inte heller samma begär efter att tugga
dvs äter inte längre 4 gurkor om dan utan 2 kanske :)
känner inte heller något extremt söt sug, klart de kommer ibland! men ja kan hantera det!
har fortfarande en öppnad halväten choklad i skåpet som ja köpte  helgen 20-21 (tror jag)
har inte rört den sen den helgen (startade dieten 24okt)
 
ja funkar ju lite så att de skulle kännas så förbannat ovärt att fuska å ta en bit, för de skulle inte ge mig nått
(utom dåligt samvete!)
för att ja ska "känna mig nöjd" så skulle ja ju behöva trycka i mig en hel chokladkaka typ
å de gör ja fan inte!!
ja längtar ju lixom efter  resultat! gärna synliga!! :)
å då blir ja typ natzi! hahah
mycke handlar ju oxå om att ja vill visa att ja kan! att ja verkligen vill lyckas lixom!
 
lite klurade de till sig igår , å ja hoppas att de inte e så illa som jag tror!
men ja har ju ätit mycke både tomat å paprika, något som ja tycker är väldigt gottt!
men igår kväll blossade de upp eksem över hela halsen :/
ja tror att de är av dom råa tomaterna?!
eksemen försvann dock under natten, men ja känner igen dom , har fått lika dant förrut
av tomat å paprika.. skit! :)
nå väl får se om de kommer tillbax ikväll igen eller om de bara va tillfälligt?!
 
har precis gjort ett nytt storkok som ja kan äta till ris eller bulgur.
en typ köttfärssås/ grönsaksgryta :)
tänkte försöka hitta nått bra recept på nån kyckling å grönsaks gryta oxå
de e vid sånna här tillfällen som ja värkligen saknar mamma!!
hon va så otroligt duktig på att laga mat! ja kunde ha fått jätte mycke tips från henne!
 
dagens kok e gjort på mager nötfärs (stekt i sitt eget fett) å sen ihop kokat med tomat,paprika,lök,morot
och kryddor, å detta kommer bli lunch i några dagar...
(vet att de ser fettigt ut men de e fasen bara en dålig bild! )
 
till middag brukar ja skära ihop en sallad som ja blandar med kokt potatis å kykling elller rostbiff..
 
 
måste gå igenom mammas  receptsamlling nån dag, problemet e ju att hon aldrig höll sig till recepten
utan alltid kasta i nått extra eller bytte ut nått hehe precis som ja gör :)
ja lagar verkligen aldrig mat efter recept utan ja kastar ner de ja tycker e gott å sen smakar jag av :)
 
nåväl nu ska ja kasta mig in i en dusch å sen är det dax för sista avsnittet av nybyggarna!
sen e de FYRA arbetsdagar kvar tills värme å välmående!
kram på er!
 
 
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0