dr.emma

har sedan 3-4 dar tillbax haft en riktigt vidrig hosta, å som vanligt på mig så kryper det ner i luftrören
-till er som går i fundering på att ta bort halsmandlarna, överfäg ett par gånger till om de e värt det!!
mandlarna har du som skydd!, mina e borta å basiluskerna traskar hur lätt som hellst rakt ner i luftrören å ner mot lungerna! sjukt tröttsamt!!!
de jobbigaste e att många läkare inte fattar detta å vägrar att inse att ja känner min egen kropp å mina symtom
ALLTID om ja åker till sjukhuset när ja märker att de e på gång så säger läkaren att nej då de e inte nere i luftrören
de e bara å gå hem å vila... som vanligt medelar jag att det alltid är så här å att de alltid leder åt samma håll och att de går sjukt mycke snabbare att få bukt me skiten NU än när de krypit ner i luftvägarna..
men nej nej blir alltid hemskickad!
vilket alltid resulterar i 3-4 sömnlösa dygn med galen hosta- ofta får ja hostanfall som slutar i att ja spyr.
när ja lessnat totalt söker ja mig till läkaren igen , å får alltid mollipect å cocillana utskrivet,
samt nya astmamediciner å ibland penicilin om de blitt riktigt illa
denna vändaa har ja skitit i att gå till läkarn! har ju kvar både mollipect å cocillana sen
förra vändan så ja har självmedicinerat mig :)
började i lördags å mår redan mycke bättre!
tur det annars hade ja ju blivit tvungen att ställa in morgondagens aktiviteter, å de vill ja fasen INTE!
ska ju åka in å träna mitt första gympass me sarah, å om ja inte e helt förstörd efter det så ska ja ta mig
iväg å lämna in en gamal vidioinspelning för att få den på dvd, en kul grej till en kommande  ödelsedag :)
 
nä fy va klockan blev mycke nu igen!
de e alltid så här asså!
ska bara göra nått lite snabbt å så leder det till nått annat å så vidare å  helt plötsligt har flera timmar passerat!
som ikväll... fick ju låna en matvåg av en kollega , men de e en sån gammal som man ska flytta en viktmojja på å så känns del lite skev så ja får en typ ungefärlig vikt....så ja har bestämt mig för att köpa en egen - digital
å de måste ja ju självklart göra NU eftersom ja kom på det nyss :)
så ja googla fram en sida å hitta en bra våg å la till den i kundkorgen, sen kolla ja såklart va dom mer hade..
hum... en badrumsvåg e ju najs å ha så man kan ha koll (heheh ja som hatar att väga mig )
så la vi till en sån oxå i korgen.... ja å om man ska börja tträna då ere ju kul me en stegräknare /mäta-massor-av-grejer-räknare.... japp de blev en sån me :)
okej  beställt å betalat! så kommer de ju ett bekräftnigsmail...som man måste se nu.... oj va många mail.....
som ja mååste läsa å radera.... oj svara på llite mail....å ett par enkäter efter semestern.....
GAAAAAA!!! 2 timmar senare!!! fan oxå nu ska ja fan i säng!
kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0