fördommar e naturligt men låt de bli en efterdom istället...

asså se lite djupare innan du dömmer nån!
de e helt okej att inte gilla nån men de e najs å veta att man inte gillar någon på sanningsenliga grunder!

hela mitt liv har ja gått dit ja känner att ja ska gå, de har inte blivigt vrållyckat jämt men
man lär av sina misstag!...typ i alla fall :)
ja har oxå alltid umgåts me den ja trivs med,å ja skiter i va andra tycker!
har alltid fått gliringar om att ja umgås me yngre eller äldre "kan du inte hitta kompisar i din egen ålder"
-va fan e de nån jävla lag på vilka årgångar man ska leka me lixom???
ja eller så hänger ja me sånna som inte e omtykta av olika anledningar
för mig kvittar ålder,utseende,bakrund osv allt handlar ju om hur man trivs ihop å om man får ut nått av varandra!!
ja har så svårt för folk som dömmer andra utan att ge dom en chans!
visst ja vet att ja oxå dömmer folk ibland! typ ja känner ju inte carola tex men ja tycker att hennes värderingar e kass å sen gillar ja inte hennes stil,tycker att hon känns  lite "ja e lite bättre än alla andra" -nu vet ju inte jag om hon e som hon e när hon syns som "kändisen carola"
men den carola gillar ja i alla fall inte å om hon skulle vara annorlunda privat så får ja väl gå miste om de då :)
där emot kan hon sjunga! de ska hon absolut ha cred för!

ja har tyckt extremt illa om en tv-profil- i tv framställs han som en rikti äcklig å dryg människa!
något som inte direkt får de att pirra i min trosa så att säga!
nu e de så att en av mina vänner känner honom å har berättat att han absolut inte e dryg å äcklig
å då blir ja lite nyfiken! :)
eftersom att han bloggar så skrev ja en kommentar- en väldigt ärlig kommentar..
dagen efter hade han svarat mig,å på de sättet han svarade så omvärderade ja direkt min syn av honom!!

problemet e ju att folk överlag inte e villliga att ge folk en chans å att folk e så förbanat trångsynta!
de finns lixom folk som fortfarande hatar mig för att ja e tjock-okej om ja hade vart elak
typ, men nej dom har lixom hatat mig sen skoltiden för ja e tjock å då e man tydligen dålig?!

att folk kommenterar att inte ska umgås me vissa eller ha vissa vänner på fejan. tycker ja bara e pinsamt!
han e ju farlig! -jasså? har du läst de i tidningen eller?? kanske ser jag en annan sida av honom!?
hon har ju knullat i tv å tar säkert massor av droger- okej,du ligger väl oxå?
ja ja skulle inte heller ligga i tv kanske men hon får väl göra som hon vill?!
å va har drogerna me de hela å göra lixom? sluta tro på de du läser i se å hör!
hon e ju lixom arbetslös å e värsta parasiten- har du frågat henne varför hon inte KAN jobba?
nä just det ....

folk får ju tycka absolut va dom vill! men sluta försök få mig att ändra mig!
enda gången ja lägger mig i vem DU umgås med är när vederbörande inte e jysst mot DIG
om din flickvän behandlar dig illa då kommer ja å säga att ja tycker att de e så!
eller om din  kompis hånar dig eller talar skit om DIG bakom din rygg så kommer ja å berätta det!

sånt får ni gärna säga till mig! om folk e taskiga mot mig eller inte behandlar mig väl- varsegod å lägg er i!!!

kram på er!va öppna för nya människor
tänk på att varje främling KAN vara en vän som du ännu inte lärt känna!!

Kommentarer
Postat av: Annso

Bra där Emma! Jag är helt på din sida, människor överlag är trångsynta,falska och konflikträdda. Synd, tänk vad mkt glädje som hade kunnat spridas om vi var lite mer vågade och öppna.

Puss!

2012-05-28 @ 09:34:18
URL: http://barajagochmitt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0