pröjsa 200 spänn för att gå in i ett rum å vara läkare för en stund :)

svensk sjukvård e bra märklig ibland! eller den e väldigt ojämn lixom!!
när min fot blev överkörd å två tår gick av tog det 7 (SJU!) timmar innan
läkaren ens tittade på den å ja fick smärtlindring..
när morsan dog å ja inte kunde sova, fick ja insomning och nockout piller utskrivet
av en okänd läkare via telefonen 220 tabletter sammanlagt!! tur att man inte e självmordsbenägen!!!!

idag va jag på vårdcentralen för detta funkar inte längre! de e snor överallt,
halsen kliar,har slem som vägrar komma upp (sitter typ asdjupt neråt lungorna) samtidigt som
luftrören e som saharas öken! halsen gör ont,ögonen kliar,huvudet värker, febern kommer å går
samt att rösten e helt borta!
fick en kvinlig läkare som va jätterar! hon  lyssnade så gott hon kunde på va ja hade å säga
ja säger va ja vill ha för mediciner å hon säger -okej
sen frågar hon mycket artigt om hon får undersöka mig..
konstig fråga tänker jag å svarar -absolut de e ju därför ja e här.
hon lyssnar lite på lungor å sånt kollar lite i halsen
å frågar sedan om de e ok att hon tar ett blodprov i fingret
-gör dom prover du behöver svarar jagh, å ändrar mig direkt då hon medelar att då vill
hon ta ett hallsprov :/ har inga minnen från att ja gjort sånt men ja har hört från vissa vänner
att de e svin obehagligt
till er som aldrig gjort de kan ja medela att de va lugnt! inte de mysigaste ja gjort men ingen nära döden upplevelse heller!

för en gångs skull lämnade ja vårdcentralen ganska nöjd!
kom hem med nässpray för pollensnoken,nya astmasprayer för mina traasiga luftrör
å coccilana för halsen å hostan-så indirekt även för sömnen :)
rösten kan man ju inte medicinera men ja e belagd me talförbud :)

alltid lika kul att sitta i kassan utan röst! förut har ja alltid haft en lapp typ
" hej ja e inte otrevlig bara hes, på displayen ser du summan å tänk gärna på att ja vill ha mynt..
trevlig kväll" :)
nu finns de ingen bra plasering för en lapp längre så nu får folk tro att ja e otrevlig
alla stammisar fattar direkt att ja e hes, dom har vart me förr...
de roliga e när folk nöjda klurat ut att jag har tappat rösten å sen
ställer 27 frågor till mig eller nä folk börjar viska :)

nu ska ja ta mig en coccilana-hutt å förhoppningsvis få sova hela natten!!
behöver det efter två stycken typ 4 timmars sömn..
natti natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0