pengarna e inte det som gör ondast, det är sveket!

har spenderat dagen med emma å bror å deras fantastiska små tjejor.
har softat lite i solen, ätit gott å skrattat, de e sånt som läker själen!
hade oxå äntligen chansen att få bjuda tillbax lite, dom har ju bjudit en hel del på middag å så
under den här tiden när min ekonomi vart kass,även om ja vet att dom inte bryr sig
å att ja inte behöver bjuda tillbax så känns det skönt för mitt samvete att göra det!

ja kommer ALDRIG förstå att de finns folk som orkar leva me ett skitigt samvete!
att de finns folk som lever genom att uttnyttja andra å ännu värre
att de finns folk som säger sig vara vän me någon som dom sen utan att må dåligt för det
å utan att höja på ögonbrynet utnyttjar sin vän gång på gång
hur kan man lura någon som man delat så mycket tid med? å hur kan man sno från nån man hävdar
att man älskar???
jo man kan ju göra de där patetiska å skylla ifrån sig på allt annat å på alla andra,
göra som varända mördare i stan-skylla på psykisk ohälsa....
faktum är att man alltid har ett val! å det finns hjälp att söka om man nu e sjuk på riktigt
hemligheten e att man själv måste vilja!!

han snodde pengar från mig medans jag va på jobbet.... han försökte sen lägga skulden på mig
hur kunde ja lixom fresta honom med pengar när ja viste om hans svaga punkt??
hade ja inte haft kontanter hemma så hade han ju inte kunnat ta dom!
de va altså mer mitt fel än hans?!
hahaha helt sinnessjukt resonemang! pengarna hade ja aldrig pratat om ,
dom låg INLÅSTA å han letade själv upp nyckeln å snodde pengarna, hur kan de va mitt fel?

nä var människa har ett eget val, ett eget ansvar å ett eget samvete!

jag e en varm människa med stor empati för andra,ja älskar att hjälpa andra å ja e givmild på alla sett
ja vet att därför finns alltid chansen att jag blir utnyttjad, för det finns alltid en risk för attt
ja träffar dom där parasiterna utan skam i kroppen!
många e förbannade på honom! å på grund av hur ja e som människa så har jag fått hjälp från alla möjliga håll, hjälp att klara mig ekonomiskt å hjälp att inse att de inte e mig det är fel på!

ja har fått erbjudande om att sälja hans skuld, från flera håll faktiskt :)
å visst killar de lite i hämdnerverna!!! ja skulle ljuga om ja sa nått annat!
men det är inte riktigt min stil!
ja tror ju att godhet ger godhet å elakhet ger elakhet... å dessutm har ja svårt att tro att de skulle
kännas bättre på nått sett bara för att han skulle få ett krossat knä eller två...
nä mitt samvete e rent å hanns e lika geggit som den geggigaste geggamojjan!!!
fast man vet ju aldrig! eller framförallt kan man ju aldrig veta om nån arg i min närhet tar ett eget beslut :)
de vore ju inte den första gången hahah
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0