känns konstigt att vara hemma

känner mig inte helt trygg idag å kommer nog därför inte kunna sova så bra!
jag å min bror sammarbetar,plannerar å roddar runt för att vi inte vill att mamma ska vara själv.
visst de e väl inte hela världen om om hon skulle va ensam några timmar på dagen då de e mycke personal på plats  men att lämna henne en natt e lixom inte ens diskuterbart!
vi har själva tatt på oss dom tråkiga å jobbiga tiderna dvs kvällstid när hon alltid börjar må sämre
å nattetid som e jävligt tufft.
vi försöker sen rodda så folk inte kommer samtidigt utan hellre att folk kommer varje dag å inte behöver sitta så länge...
vi e ju inte så många eftersom moster å morbror själva e jätte sjuka å kusin e nybliven mamma å har dessutom fullt upp me sina föräldrar så de e ja, brorsan, hanns tjej, mormor,mammas kusin å mammas snubbe

brorsans tjej e kanske den godaste å mest hjärtliga människan ja träffat!
att hon hela föregående veckan har suttit på sjukhuset typ 8 timmar om dan vittnar om hennes ödmjukhet!
hon visar så mycke kärlek till min mamma å min bror såklart, ja å till mig me :)
ja hoppas av hela mitt hjärta att dom två får leva lyckliga med varandra för resten av deras liv!
de e verkligen en fantastisk å vacker gåva som kommit till vår familj!

mammas kusin är oxå en sån fantastisk människa, varje dag har hon suttit långa timmar å pratat me mamma
peppat,stöttat å delat de jobbiga, bibbi e en sån som smittar, hon kliver in i ett rum som ett energiknippe
å genast blir man på bättre humör.
dom värsta dagarna har hon funnits för mig som en extra mor ♥
som i söndags morse när ja ringde å störtbölade å va helt hysterisk å hon bara lyssnade
å tröstade ...en varm människa som jag e lycklig över att ha i mitt liv!

mormor är i en klass helt för sig själv!
att man ska fylla 88 år å ändå VARJE dag tar sig till sjukhuset för att sitta med sin dotter
är vackert! att man dessutom sitter där på en stenhård stol 10-12 timmar/dygn är..
typ korkat å galet :) men de e ju kärlek!
dessutom tar hon ju inte bara hand om EN dödssjuk dotter, utan två OCH stöttar oss barnbarn oxå!
enastående människa verkligen!

morsans gubbe gör så gott han förmår å på sitt sätt...dessvärre mår han så pass dåligt själv
så vi kan inte riktigt förlita oss på honom :/

han sitter hos mamma nu å de känns inte tryggt!
som tur är verkar mamma ha en ganska god natt å sover gott ..
fick precis ett samtal från mammas sköterska :)
hon känner mig å vet att ja oroar mig så ja inte kan sova så hon ringde mig vid 02
å sa emma min lilla älskling gå å lägg dig din mamma sover allt är under kontroll ...
hahah hon e fin den sköterskan!!
så nu ska ja göra som hon säger... natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0