där rök även de hoppet

haft en tuff natt me sjukt lite sömn läs ingen sömn alls,
även mamma har sovit dåligt hon har lixom inte kommit till ro.
inte alls konstigt!
de som började diskuteras igår va en eventuell transplantation av lungorna,
vilket satte igång ungefär 200.000 tankar !!
vår familj har ju inte jättebra erfarenheter av transplantation å shalgrenska men de va ju
aldrig några funderingar utan vi sa alla direkt att även om de e skitjobbigt
så självklart tar vi chansen då det är den enda chansen som finns för att mamma ska bli frisk

läkarna i göteborg hade möte igår å diskuterade fallet å svaret levererades imorse...
personligen tycker ju jag att dom e skyldiga oss detta efter att misslyckats me farsan!
missförstå mig rätt nu, läkarna gjorde ju allt dom kunde! men faktum kvarstår
dom tog min far å har nu valet att försöka ge mig min mor!

men....åter igen fick vi neggativa besked..
dom anser att hon e i för dåligt skick :(
i morse efter de beskedet, rann allt hopp hur mig, ja va så trött,uppgiven å frustrerad!
fattar inte va vi gjort för fel ??varför blir vår familj straffade så här??
ja e så mentalt trött så ja inte ens känner mig  trött längre ja e bara slut!
åkte hem å pratade me lite vänner i luren å fick vara riktigt ärlig om hur ja känner
vilket va förbannat skönt! man har ju lixom en del tankar som e helt absurda å många
känns jävligt ego.
e otroligt tacksam för att mina vänner e så ärliga! å inte dömmer mig när jag e ärlig
ni vet vilka ni är TACK!

de man försöker nu är att ge helt sjuka mängder cortison vilket en gång tidigare hjälpt en patient
med liknande diagnos som mamma, de man hoppas e att hon då skulle kunna bli i samma kondition som hon va för några veckor sen...
mamma ifrågasätter själv va de e för liv å ja kan hålla me henne!
e så rädd att hon ska ge upp inatt! samtidigt som ja unnar henne det!

en av mina funderingar nu är om man ska "ge henne tillåtelsen" att släppa taget
säga att vi förstår henne om hon inte vill å orkar å att hon ska göra det som hon vill,
vara helt egoistisk i sitt beslut. finnas hos henne hålla henne i handen å ge henne tillåtelse att lämna
medans hon e trygg å fullkomligt älskad.
så jäkla vidrigt att se henne lida! inatt har hon  lidigt! å ja tror att hon mest kämpar
för mig å min bror å de vill ja inte ha på mitt samvete!!
vill inte att hon lider för mig

de e altså sånna här tankar ja brottas med i min ensamhet!
skulle vara så skönt att få komma hem å bli omkramad å få somna trygg i nåns famn
pallade en timme ensam idag sen åkte ja å mötte min kusin å gick ner till min moster
för att stötta henne i detta ,stackare! måste va så hemskt att se sin syster ligga där å veta
att hon snart ligger där själv :(
jo de e så ingen mening att hymla me det, moster har obotlig cancer...

ja somnade i deras soffa,trygg med människor omkring mig!
de e ungefär så ja unnar mamma att göra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0