innan ja dör....

hittade denna lista hos min gosiga vän anso!
resonerar som henne - denna e lagom lång för att man kanske kan fixå å slutföra den :)
känner att detta oxå är ett sätt för att inte bara skriva om all skit!
vill bara förvarna att mina dygn ser ganska konstiga ut just nu eftersom ja oftast e vaken 1½ dygn å sen sover
typ 12 timmar så därför kanske de blir lite konstigt me dom här "dags indelningarna" :)
men ja ska putta in en sån här lite här å där då de känns lägligt... 


Dag 1: 10 saker du vill göra innan du dör
Dag 2: 9 saker om dig själv.
Dag 3: 8 sätt att vinna ditt hjärta.
Dag 4: 7 saker du tänker på ofta.
Dag 5: 6 kvinnor du tycker är väldigt snygga.
Dag 6: 5 saker du gillar att göra.
Dag 7: 4 saker du tycker är tändande.
Dag 8: 3 saker du tycker är avtändande.
Dag 9: 2 favoritlåtar.
Dag 10: 1 bekännelse


tio saker ja vill göra innan ja dör

1.lyckas sluta röka å gå ner i vikt för annars lär ja ju dö!

2.resa mer -framförallt vill ja ner till släkten i italien för de e väl typ 12 år sen ja va där sisst
å när ja ändå håller på kan ja ju hälsa på släkten i usa :)

3.lära mig att uppskatta  mig själv å tro på att jag e nått värd

4.åka tillbax till iona

5.finna en livskamrat som behandlar mig som om ja vore den enda i hela världen:)
tillsammans ska vi leva i evig kärlek å stor respekt för varandra å vi ska skratta å älska varandras närvaro
å inte kunna leva utan varandra...

6.få ett familjeliv, saknar detta me barn! att trycka ut dom själv behöver inte nödvändigtvis vara de viktigaste
jag är inte helt främmande att få barn på köpet me den där fantastiske mannen

7.jobba på ett djupare å mer seriöst sett med ungdommar, ja känner att jag kan åstakomma bra saker där
å ja känner mig alltid väldigt till freds om ja vet att jag kunnat hjälpa någon lite vilsen ungdom :)

8.ja vill vara med om dom här stora grejerna,(min) förlovning,(mitt) giftemål, (min) barnafödsel,(min) 50årsfest, gå i pension
hämta mina ungar när dom tagit studenten, böla på deras bröllop, bli mormor/farmor,
dö med familjen vid min sida...

9.medverka i nån större teatergrej igen, så som ja gjorde 98 i sjuuukt kul :)

CITTA’ INVISIBILI

STOCCOLMA 16, 17, 18 MAGGIO 1998

Teatro:

Gruppo teatrale del Ginnasio di Tumba (Botkyrka)

Emma Gott*****

 


(vi va såklart fler, men dom får outa sig själva om dom läser detta;)  )

10. LEVT, ja vill ha levat innan ja dör, ja vill inte ångra saker ja gjort å inte heller ångrat att ja inte gjort!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0