skönt med äkta förståelse!

fattar verkligen inte den svenska lagen,
hur kan man låta en människa ligga å shippa efter luft
å låta henne sakta kvävas till döds-ja vet inte hur länge-
allt för att de e olagligt att låta henne slippa lida??
men vadå misshandel e ju oxå olagligt ju!!
ja gick ut till sköterskan å bad om medmänsklighet å barmhertighet
han tittar på mig med sorgsna ögon å säger

-emma ja förstår precis va du känner å jag lider så mycket me dig,
min mamma dog i cancer å jag har suttit precis som du gör nu,
ja önskar att ja hade makten att kunna hjälpa dig men du vet ju va lagen säger-

ja vet att han menar de han säger de syns i hanns ögon,
hanns medlidande,å förståelse är 100% äkta 

ja säger till honom att ja vet va lagen säger å ja vet sitsen han sitter i,
men att min uppgift som dotter e att se till att min mamma inte lider!
om hon nu själv inte får bestämma över sig själv så ska hon fan i mig inte
känna varken ångest eller smärta å hellst ska hon inte heller va medveten om vad som händer!
å de e inte ett krav som ja viker mig från en millimeter om ja så ska behöva ringa hit nå gamla
polare som pundar för att få i henne nått som gör att hon slipper lida...

han reste sig på vägen förbi la han sin hand på min axel å sa att han har stor respekt till mig
å att han tycker de e extremt vackert å se att jag kämpar me så mycke kärlek till min mamma..
han går å hämtar en spruta å nu sover hon skönt,vet inget känner inget ....

ja satt med henne en stund å berättade hur mycket jag älskade henne, hur mycket hon betyder för mig,
att hon har vart världens bästa mamma å att jag aldrig någonsin saknat något i hela mitt liv.
ja bad henne att bara tänka på sig själv nu å inte göra något för nån annan
å att jag har full förståelse om hon inte orkar kämpa längre ,att vi hur som hellst e så förbannat stolta över henne å så bad ja henne att hälsa pappa om hon väljer att kliva vidare...

hon sover lugnt å andningen e lugn om än väldigt svag hon sover skönt å ett lugn sprider sig i rummet
ännnu så länge finns hon med oss !!
ska gå å va nära henne nu hålla hennes hand i min å berätta igen hur mycke ja älskar henne
ord man aldrig kan höra för många gånger!

Kommentarer
Postat av: Annso

Lagen om aktiv dödshjälp behöver revideras lite, ibland finns det inget annat alternativ. Värdighet in i det sista borde stå högt på ALLAS lista!



Du är fantastisk som kämpar för din mamma, och jag tvivlar inte en sekund på att hon känner det. Hur mkt skit hon än har i kroppen, hur mågna hallisar hon än har, så vet hon att du är där och hör dina fina ord. <3

2012-03-12 @ 08:06:11
URL: http://barajagochmitt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0