så va ja här igen

har nu fått okej att fortsätta blogga om situationen ja befinner mig i, tack för det!
alla tycker kanske inte att de e ok men de rör mig inte ryggen!
gillar ni inte de ja skriver eller tar illa upp - läs då inte!

ja vet att jag mellan varven kan "låta" kall å att ja skrev inlägget om de som hände under melodifestivalen,
vet ja att folk har reagerat över!
men om man inte sitter i min sitts så kan man inte på något sett föreställa sig va ja går igenom!
att vara så uppgiven å otillräcklig å slutkörd...
samtidigt som man vet att de e kört men minnst en gång om dan ändå se eller höra nått som får en att hoppas en liten liten micro sekund, för att i nästa minut va tillbax i samma skit, tar på krafterna!!

ja kan ibland skratta åt grejer mamma säger när hon har fått lite för mycke skit i kroppen
som tex när hon i sömnen gav mig utmärkelsen å vinsten "godast kaka"
då skrattade jag -även fast de e sorgligt som fan att hon har hallisar!!
men man måste skratta ibland- å ibland skrattar vi så vi gråter eller gråter så vi skrattar
ibland e ja sjukt eronisk å ibland har jag helt enkelt bara vart vaken i 2 dygn å vet inte riktigt va ja skriver!!!

ja kommer att ta hänsyn till dom som är mig närmst å oxå drabbade!
känner ni att ni tar illa vid er på något sett ta då kontakt med MIG !
de vore oxå fint om folk respekterar att vi är olika, jag e väldigt öppen,
andra i familjen är det inte! dvs de ni läser här vill jag INTE  att ni diskuterar de med andra familjemedlämmar!
vi närmsta vet hur de ligger till å va som händer å sker då vi oftast pratar flera gånger om dan på  luren
MEN vissa vill inte prata om det med andra än dom som e själv valda..
så ja ber er nu av hela mitt hjärta, prata me mig,fråga om ni undrar något, hojta om ni tar illa upp...
men lämna resten av familjen utanför!
familjen är sjukt trött i nuläget å smågrejer blir till stora bråk som tar extremt mycket onödig kraft!
kraft som vi BARA vill lägga på de som e viktigast nu , mamma!!

hoppas att mina vänner å andra som ja inte känner fortsätter att följa min vardag,
å ja hoppas att ni även i fortsättningen gör de ni gjort under dom senaste veckorna!
peppande å styrkande kommentarer här ,på fejan å på lurarna har styrkt mig
så ja orkar kkliva ur soffan å orkar att fortsätta sitta vid mammas sida även när jag egentligen
har extrem ångest och är livrädd för att vara där när de tar slut- fast ja e ju lika rädd för att inte vara där!!


mitt i detta kaos har min släkt oxå förlorat en fantastisk å underbar människa å vän!
min mormors syster dog i morse å hon kommer att lämna ett enormt tomrum efter sig!
å hon kommer att vara otroligt saknad!
vila i frid Gullan! <3

Kommentarer
Postat av: Frida

Det du skriver här är dina känslor, presis som alla författare är olika är även bloggare olika och reagerar känslo mässigt på saker som händer. Du gör dig starkare och vet hur du skall hantera de svåraste stunderna och kan både skratta och gråta under samma tid det ser jag som hälsosamt. Vi tänker på er och ber för er varje dag. Ta en dag i taget och be om hjälp nrä du behöver det som mest, det tar emot men ger så mycket tillbaka.



Bamse kramar till er alla. Från oss på NV4

2012-03-12 @ 07:49:03
Postat av: Annso

Du vet vad jag tycker i det här, och jag tycker det ä jävligt skönt att du KAN ventilera. Använd bloggen som ventil för jag vet att du skulle bli galen om du itne fick. jag tänker på dig/er jämt jämt jämt, och jag hoppas innerligt att människor repsekterar detta nu. <3

2012-03-12 @ 08:04:13
URL: http://barajagochmitt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0