en dag i taget,en fot framför den andra å vänner me hjärtat å humorn på rätt ställe.....

igår passerade  ännu en dag !!
å dag e de tre månader sen mamma dog.....
såååå mycke känslor å så många djupa gamla sår som slits upp!
så mycke minnen från förr och så många funderingar över hur livet kunde ha sett ut om de inte såg ut som nu..
både ja å bror min slår igång autopiloten å bara köör,vi gör de vi måste!
huset ska tömmas å de e omöjligt att spara allt! å ska man kasta måste man stänga av känslorna
annars går de inte!!!
men så hittar man dom där speciella grejerna,dom med minnen i å allt brister!
väggen man byggt upp raseras....
blir så mentalt slut när ja gråter de tar så mycket på krafterna!
är så förbannat jävla trött på att va ledsen å gråta!
kan inte begära att alla andra berörda runt omkring oxå ska stänga av,
men de vore fint  om alla i alla fall kunde ta tag i sig själv å fungera
klart man ska sörja men man måste ju välja om man vill överleva eller inte,
vill man inte så finns de ju fegis-lösningar.....

nåväl vi krigar vidare bland alla minnen,har hittat mycke gamla kort från barndomen
å kan inte låta bli att skratta vid alla roliga minnen! å kan inte heller låta bli att sakna människorna
på bilderna alla har tillfört mig något å alla har vart med å bidragit till att jag är den jag är idag...
ja skrev mycke när ja va yngre å sånt e oxå kul att hitta!!
ja va lika mongo då som nu :) förälskade mig pang bom utan att tänka, all-in smidig som en elefant i en tablettask typ.... aalltid olyckligt kär :)
tänk om man någonsin kunde lära sig! men de e klart kärleken e ju inte rimlig å inte enkel å inte lätt att förstå!
man kan ju inte hindra va man känner i hjärtat.....

tror jag har behov av att träffa,känna,å minnas mitt förflutna just nu!
igår träffade ja två mycket goda vänner!
roliga tokiga brudar som har delat tuffa delar av mitt liv med mig men oxå delat så mycket skratt!!!
igår va det som om vi bara hade vart lite på semester å inte setts på några veckor
trotts att ja å madde egentligen inte setts på TIO år.
åsa å ja har väl sprungit på varandra något oftare men fan i mig aldeless för sällan!!
har sagt de förr å ja skriver det igen...hade inte vart i livet idag om de inte hade vart för åsa!
hade aaldrig rest mig efter pappas död utan åsa å hundarna!
tror att de e åsa som lärt mig att ta hand om yngre :)för mig blev det viktigt att stötta yngre,
speciellt dom som oxå gått igenom någon stor sorg,de glädjer mig när ja kan göra gott för nån annan!
idag ska jag träffa en sån :)
en fantastisk tjej som gott igenom så mycke tungt under sina unga år!
en fin vänskap har växt fram under ett par år och många medelanden har skickats fram å tillbaka
ja tror att vi har fått ut lika mycket av det faktiskt!
ser mig själv i henne,lilasystern ja aldrig fick lixom :)
sen i våras när mitt liv rasade, då fanns hon där för mig,som ett starkt å stabilt stöd!
hon viste vad ja kände eftersom hon själv vart där....idag ska vi ses å ta hand om varandra!
vi ska hälsa på våra änglar på kyrkogården å sen ska vi unna oss massor av skvaller
å prata om livet å kärlek å killar, plannera nya gaddar.... nu ska vi bara ha solen på vår sida oxå!

ha en trevlig dag kära vänner! å tack för att ni finns!!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0