en rökares bekännelser...förlåt så jävla mycket att ja finns!

för ett tag sen la min vän upp en status på fejan "ja hatar när folk röker" ja tror inte att hon menade så mycket mer me det än att hon inte gillar röken eller när folk står brevid henne å röker ?!
hon är nämligen inte personen som hatar folk osv, en positiv å glad tjej som har livet fyllt me så mycke mål att hon inte har tid att hata  :)
troligtvis har hon stått brevid nån som röker å fått rök i ansiktet å därav hatar hon .... 

de e helt ok, de köper jag!
ja tycker själv att de e sjukt ofräscht när folk står å blåser rök i nyllet på mig...
de som stör mig e den diskution som blivigt, där folk hatar rökaren , altså personen - hur kan man hata nån man inte känner??eller ännu värre, hata nån man känner ...
å folk tycker att om man röker e man inte ens värd att leva typ!
asså på riktigt ett sånt resonemang tycker jag e äckligare än röken!!!!
ja försöker själv tänka på min omgivning då ja röker, försöker gå undan å inte stå typ mitt i kön till bussen,
om ja promenerar med någon ser ja alltid till att röken inte träffar dom
(kanske inte alltid funkar men ja gör mitt bästa)
sitter ja på en uteservering så ser ja mig omkring innan ja tänder min cigg, skulle inte tända den om nån vid dom närmsta borden äter,e gravid eller är ett barn ...okej nu kan ja ju inte veta om han bakom e rök allergiker tex
men då kan han ju hojta å ja skulle släcka ciggen utan att fundera!
ja försöker respektera min omgivning helt enkelt! vi e många soom vistas på jorden å vi e alla olika!

gjorde själv ett inlägg där ja precis som nu skriver att de finns rökare som tänker på andra å försöker hålla sin rök för sig själv så att säga... men att de vore soft om folk som luktar svett eller stinker parfym kunde ge samma respekt :)
man kan väl säga att dom som ville att ja skulle dö innan för att ja e rökare nu ven vill ta livet av mig för att
ja tycker olika å för att jag har dåliga jämförelser?!
personligen tycker jag att jämförelsen va bra!
ja sitter hellre brevid en rökare på tåget än en fjortis som badat i axe eller motsvarande för fjortisflicka..
å sätter nån sig vid mig som luktar svett så byter jag plats för annars mår ja så sjukt illa!

ja fattar inte denna häxjakt som alltid e efter oss rökare! å ja tror fan att de finns rökare som blåser rök i nyllet på folk me flit för dom e trötta på att bli hatade å jagade å gör de för att dom kan!!
säger inte att ja tycker att de e ett bra aggerande snarare muppigt, men ja kan förstå dom...

de finns många av våra medmänniskor som gör saker som stör!
typ skitar ner vår jord me avgaser från bilar, när dom mobbar folk, folk som sitter me fötterna på säten på tåg bussar å tunnelbanor, visst de kanske inte dödar nån men de e respektlöst!
ja känner folk som e svinallergisk mot vissa grejer å som om dom inte får direkt vård kan dö
å det av jordnötter-pälsdjur-citrusfrukter eller av parfym...
nu e frågan hur ofta ser man inte tex hundägare som skiter i skyltar på tågen, eller folk som skalar en mandarin, eller folk som käkar en snickers ?? OJ MEN OJ brukar du äta mandarin på tåget, du som hatade mig för att ja röker! ute,där borta i mitt hörn! du ser att ja röker men du känner inte röken...me då kanske just du nästan tog livet av nån men hata mig du, de e helt okej.....

ja VET att de e skit dumt att röka å dom som känner mig vet att jag egentligen hellst av allt vill lyckas sluta!
ja känner mig dock nöjd med mig själv då jag har mer än halverat min rökning!!
de e inte bra, men de e åt rätt håll!
var sak har sin tid å just nu finns de så mycke jobbigt i mitt liv så ett sluta röka projekt skulle troligtvis knuffa mig över kanten! men ja ska bli rökfri för de har min mamma bett mig om!

undrar om dom som inte känner mig som hatar mig nu kommer börja älska mig när ja fimpat??
nä just de för dom hatar säkert tjocka oxå hahah vilka fittjon asså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0