även om ja e normal å ler på utsidan så är insidan kaos!!

 
drygt tre månader har passerat sen mitt liv vändes upp å ner...
folk runt omkring mig börjar väl anse att ja mår bra nu, att den värsta sorgen e över
å att allt börjar bli  som vanligt igen...
mina närmsta vänner vet att så inte e fallet!!
de finns så mycket som hänt å så mycke som e sjukt rörigt som alla inte känner till
mycke som ja inte har kunnat skriva om här då det inte direkt handlar om mig men ändå drabbar mig!
folk i min närmsta närhet som e sjuka,eller mår dåligt,som inte sköter sig själva å inte heller på något sett avlastar mig i de helvettet ja sitter i just nu med rensning å försäljning av mammas hus...
mina känslor å min sorg förminskas i nån sorts egenpåhittat "min-sorg-förlust-å-saknad -e större-å-mycke-värre -än-din"...som resulterar i ett "de-e-så-jävla-synd-om-mig-så-ja-kan-inte-göra-något-själv"
de e okej att va ledsen å de e ok att må piss,MEN ibland måste man fan ta tag i sig själv,resa sig
å lösa sin situation! ta tag i sina problem, å sluta att beskylla alla andra eller tycka att alla andra ska fixa!!
alla måste ta sitt ansvar å alla måste ta hand om sig själv !
man har två val.. lev vidare, eller dö!
man måste bestämma sig å sen fullfölja! de e helt okej att snava på vägen å de e okej att må piss
å de e ok att be om hjälp, men man måste fortfarande själv sätta en fot framför den andra å ta sig framåt
de e SKITFULT att tynga ner nån annan genom att klättra upp på dennes axlar å på så sett ta sig framåt!
egoistiskt å äckligt!!
många av mina vänner mår just nu piss å vi lyssnar på varandra å stöttar varandra
-eller de e så de ska vara i alla fall!!!
tyvärr finns de alltid dom som bara pratar om sitt eget!! nu vet jag att flera stycken direkt kommer ta åt sig
å till er vill ja bara säga... lägg av! de e inte er ja skriver om! ni e bäst !! för så e det att de e alltid fel som tar åt sig!!
dessa muppar som inte alls egentligen kvalificerrar sig som vänner har noll koll å fattar inte ens hur egocentrerade som är!
på samma sett som dessa ridande energisnylltar parasiter inte heller e medvetna om hur äckliga dom är!
-inget e ju deras fel,hela världen e emot dom,ingen förstår dom å de e ALLTID mest synd om dom...
 
ja blev blåst av en sån då jag inom senaste TVÅ VECKORNA förlorat tre nära annhöriga där ibland både mamma och moster me fyra dagars mellanrum,han trampade på mig som om ja vore hans dörrmatta,
stal mina sista pengar å skylllde på att han mådde dåligt för att han som vanligt supit å spelat bort alla sina pengar som han snott av sina nära å "kära"
pengarna va aldrig något som ja jiddrade om men du trampar fan inte på mig när ja redan lligger ner!!
 
ja e oxå sjukt less över hur samhället fungerar då staten sitter å slussar ut pengar till massa lata idioter
som beskyller alla andra i hela världen för sin situation,bidragsfuskare å pundare står samhället bakom
minsann, men gamlingar som har jobbat å bidragit till samhället i alla år eller mammor med barn
dom skiter samhället minsann i dom får klara sig bäst själv...
dom kan väl ringa nån vän å be om hjälp eller nån som egentligen inte har nåttg som hellst annsvar!
'men dom stackars parasiterna dom måste vi hjälpa för dom e de så synd om
för dom e ju sjuka!!
beroende av alla möjliga slag e kanske nån form av sjukdom men de kvittar för de finns fan hjälp att få
ta tag i ert patetiska liv å sök hjälp för fan eller sluta gnäll!!
staten borde fan bara hjälpa dom med beroendeproblem som faktiskt jobbar på att "bli friska" från sitt beroende!
om du gör valet -ja ja vet att de e hårt att kalla det för ett val! men alla har ett val!!
om du gör valet att inte söka hjälp å trycka i dig sprit,droger,spela,knulla eller va de nu handlar om
lev med det,bo på nått härbärge,lev i smutts å me en väska på axeln!!
den dag du vill nått me ditt liv så stöttar ja mer än gärna å ser gärna att du får  hjälp med bostad å jobb eller vad som ... de ja snear över e att även dom som har skött sig kan behöva hjälp efter tex en livskris!!
ja skäms faktiskt ibland då vi svenskar anser att vi bor i ett välfärdssamhälle!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0