e man halvitalienska så e man!!

gjorde en dundertabbe när ja kom hem...
har ju jobbat idag 13.30-21 å åt ingen frulle  eftersom ja försov mig, å sen jobba ja på
å när ja kände att alla krafter va slut ,magsyran va i hjärnan å tålamodet va helt borta så dona ja ihop en sallad
-jävligt gott faktiskt! en tomat en bit gurka,en avocado,å en mozarella å lite aromat...
men de e ju inget man klarar sig hela dan på,eller inte tjockojag i alla fall :)
så när ja kom hem va ja så hungrig så ja kunde ha käkat en häst typ :)
vanligtvis brukar ja försöka äta lite lättare krubb på kvällen eftersom ja e hemma så sent efter jobbet
förvisso går ja ju inte å lägger mig när ja ätit men ja e ju inte speciellt aktiv! :)
men idag vart ja så vansinnit sugen på potatismos å korv så de fixade ja
-å nej absolut inget snuskit pulvermos!!!! de skulle aldrig falla mig in!!
men hur som hellst blev ja så mätt så ja fick typ kramp i magen!!! :/
ja hatar verkligen känslan av att vara proppmätt! tycker att de e skitäckligt!
så ja ligger nu å bejakar mitt italienska arv hahaha dvs ja jobbar på att trycka i mig en 4a(?) limoncello :)

Limoncello di Capri (nr 781)

Likör, Frukter och bär

Information om drycken

Italien Tillverkad i  Ursprung
  • Alkoholhalt 32,0 %
  • Sockerhalt 219 gram/liter
  • Användning Serveras väl kyld, eller används som drinkingrediens. 
  • Smak Söt, fruktig smak med tydlig karaktär av citron, inslag av citrusskal och örter.



    lite för starkt för mig egentligen! men de e ju välbeprövat nere i italien, å självklart
    dricks limoncellon för matsmältningen !!! :)
    ja kände att de kommer göra mig gott å dessutom kanske ja får sova inatt då oxå :)
    + att kanske ja blir varm å slutar frysa! taskit av mitt snarkande ellement att dra från sthlm!!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0