barn e mycke rakare, barn å oskar :)

de blev en bättre dag idag!
ja va lite nojjig över att ja skulle jobba idag för ja e ju förbannat labil!
å vem fan vill sitta å böla i kassan lixom?!
när ja kom till jobbet kom oskar in medans ja stod å borsta håret i omklädningsrummet
-oskar har jobbat hos oss i många år nu men han e inte som alla andra!
han kommer från samhall å e ibland som en 5åring - men vi gillar våran oskar
å han gillar oss!
oskar spänner ögonen i mig å säger
-emma varför har du vart så konstig ett tag nu?
-för att ja mår dåligt oskar, svarar ja kort, inte alls sugen på att vara pedagogisk!
-määääh de fattar ju ja meeee, meeen vaaarföööör??
- å snälla oskar ja orkar inte förklara, du får bara respektera att ja mår dåligt!
oskar suckar jäkligt ljudligt å lägger underläppen över överläppen
å på vägen ut så säger han "men va fan ja tycker ju om dig ju!"
å sen hör ja hur han protesterar högt å ljudligt utanför, han svär å slår i dörrar å kastar me plåtar...
så när ja e klar går ja ut å kramar om oskar, å tackar för att han bryr sig!
å berättar för honom att
-min mamma e jättesjuk å att de e därför som ja mår dåligt å beter mig
konstigt å e sur å inte alls mig själv...
-okej säger oskar
å ja hinner ungefär halvvägs till baklagret (10meter) innan oskar springer ikapp mig å frågar
 -har hon en allvarlig sjukdom?
-ja oskar de har hon
-ok
lagom ute på lagret kommer han ikapp igen
-emma kan hon dö?
-oskar ja vet inte men hon e jätte jätte sjuk
-stakars dig! då förstår jag att du inte e glad!
han e bra söt våran oskar!!
detta öppnar nån sorts pandoras ask å andra kollegor som nu undrat en vecka va som händer
"ställer mig mot väggen" å ber mig förklara
ja har ju liksom bara sagt "de e dåligt men ja pallar inte å snacka om det"
men nu ger jag dom all info jag har ...
nog fratt vi tjafsar mycke på jobbet men när nått e galet backar vi varandra!
kollegorna blir som en extrafamilj typ!
de känns skönt att folk vet!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men gulle Oscar! :)

2012-01-31 @ 21:47:54
Postat av: Tess

Jag skulle ju inte va anonym, inte så teknisk bara ;)

Det där va ju så gulligt så jag nästan blir tårögd ;)

Ring om det är nåt! <3

2012-02-01 @ 11:00:13
Postat av: emma

ja han e söt!! å de e du med!! tack för stödet <3

2012-02-01 @ 13:32:02
URL: http://emzingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0