vissa vill man ju boxa vett i!

irriterar mig på smågrejer! eller mest på att andra blir upprörda över smågrejer..
eller ja tycker ju att de e smågrejer..
men ja måste komma ihåg att alla har sina problem
å folk som inte känner mig vet inget om mina problem

tog en liten paus under mitt jobbpass å passade på att ringa mor min..
hon va inte så jättepeppad idag efter att ha haft en jobbig natt å morgon
å hon va jäkligt uppgiven å ledsen så ja gjorde mitt aldeless bästa för att peppa henne
å få henne på goda tankar å fokusera på de som e positivt ..
efter ett par minuter ser jag att en dam står vid pantmaskinen å söker min uppmärksamhet,
eftersom ja e upptagen OCH har rast så visar ja det genom att skaka på huvudet å
så kliver ja ut genom baklagerdörren å ställer mig så ja inte syns å fortsätter prata me mamma.

om ja hade vart damen å sett en personal som pratar i telefon å ser mig men inte bryr sig å sen går ut
från arbetsplatsen fortfarande pratandes i telefon så skulle jag tänka att hon e nog på rast å inte tilljänglig!
men så tänker ju inte alla!!!....

de tog väl typ nån minut innan hon börjar ropa -hallå ursäkta hallå kan ja få hjälp, HAAALÅÅÅÅÅÅÅ!!
idioten ger sig verkligen inte utan fortsätter å ropa så man kan tro att de brinner eller att nån
har dött!!! så till slut blir ja tvungen å avsluta samtalet me min ledsna mamma å går å stämplar in
å går å frågar va hon gapar om ?? vart brinner de lixom??
kärringen säger "oj hade du rast,förlåt att ja störde men ja behövde hjälp att panta denna glasflaska"
HERRE GUD!! hur kan man bli helt gaprabbiat över en flaska värd 90 öre NITTIO ÖRE!!!
asså EN KRONA.......

å sen undrar folk varför man ser sur ut ibland?! ja de kan man ju verkligen undra!

detta e oxå en anledning till att ja typ aldrig tar rast å typ äter på jobbet,ja får ju ALDRIG va i fred
å då blir ja bara irriterad!
folk kan lixom stå å vråla utanför den STÄNGDA dörren till personalrummet
å sen öppna dörren å titta in,å när dom ser en utbrista i ett
" å va bra att du va här för pantmaskinen e full (eller motsvarande)"
öh ja jo asså ja har rast OCH sitter å äter OCH har visat det med en stängd dörr
och inte svarat när du ropade! du har klivit in  där du inte får vara och stör mig i min rast!!!!!
å vill nu att ja ska AVBRYTA min rast som e min lagliga rättihet för att ...ja oftast för att de e en stammis faktiskt
för dom e fan alltid värst å tror att dom kan ta sig vilka rättigheter som hellst!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0