hade ja vart14 idag så hade ja ju tatt ett riktigt jävla samtal me mig själv!! hur fan kunde ja va så korkad att börja röka???

de händer mycket nu å ja kommer väl antingen att andvända bloggen till att skriva av mig i
å då finns de risk för att den kanske blir lite deppig...eller så kan de bli så att de inte blir
så mycke inlägg alls..
mamma kämpar på inne på sjukan! vi fick veta att hennes tillstånd e allvarligt men för tillfället stabilt
va nu de innebär?? fan man skulle ju behöva va läkare  för att bli klok på detta!!
dagen har kantats av både bra å dåliga nyheter från läkarna
å ena sidan har sänkan sjunkit väldigt drastiskt (från 190->108) vilket e jätte skönt
å vilket borde betyda att medicinerna funkar mot den dubbelsidiga lunginflammationen
å den kanske börjar ge sig, hoppas!!
dock syresätter hon inte sig bra alls ännu å de skrämmer mig!
de e svårt att förklara känslan som ja känner just nu,känslorna e så himla blandade!
igår satt jag hos mamma på sjukhuset ,hon har svårt att prata, dels för hon har svårt att få luft å dels
för hon har en syrgasmask,hon har tappat mycket i vikt å hon e ledsen å rädd
de e jobbigt som fan att se!man vill ju vara stark å stöttande men hur lätt är det
när lukter å ljud för mig tillbax till 96 då ja satt på sjukan å min pappa dog framför mina ögon!
å mamma va ju oxå där så självklart är det ju sånt hon oxå minns antar jag!
skillnaden 96 va att ja va ung de va sommarlov å mamma va ju vuxen,
nu e man själv vuxen,ja måste sköta mitt jobb,se till att sköta mig själv,å ja har ingen direkt ja kan luta mig mot!

igår bad mamma mig om en grej oxå... hon bad mig
"snälla emma om du kan, sluta rök!!"
ja kan inte längre rättfärdiga mitt rökande! ja kan inte se min mamma i ögonen!
ja måste sluta! men ciggen har vart me så länge å e ju de som lugnar mig så i nuläget e de ju assvårt!!
har dock bara rökt 4 cigg dom senaste 24-26 timmarna (å då har ja bara sovigt 6 av dom faktiskt!!!)
ja e på väg åt rätt håll ! samtidigt vill ja ju inte heller äta mer vilket man ofta gör om man drar ner på eller
slutar röka, så ja kämpar på alla håll just nu, vilket troligtvis kommer sluta i en rikti kalops! :)

som tur e vet ju folk omkring mig, typ kollegor å mina närmsta vänner, hur de ligger till
så ja tror att dom har förståelse för att ja e ganska instabil just nu...

ja försökte ju sluta för nått år sen å då förbjöd ja mig själv att röka
vilket inte funka alls! ja va röksugen jämt å mådde skit! drömde tom att ja rökte...
nu har ja cig hemma,å på jobbet, ja tillåter mig att röka ibland men ja får inte röka till å från jobbet tex
(andra rökare fattar nog va ja menar?! man röker på väg till bussen ->åker buss 5 min -> röker i väntan på tåget-> åker 20 minuter, röker på väg till jobbet=3cigg på 30 minuter varför?? jo för de e en ful vana!!)
dom ciggen har ja förbjudit !! just nu känner ja att de e ok OM JA KÄNNER ATT JA VILL Å BEHÖVER
att röka 3-5 cig om dan
men ja försöker låta bli!
å mamma e stolt över mig1 :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0