helg is over!

så e äntligen den här helgen över!!
fredagen va nog den konstigaste dagen på länge!
man fick ju lixom känslan av att halva söder hade sniffat kokain å sen hamnat hos oss..
fick ett par rediga avhyvingar av två efterblivna gubbar
den första blev arg för ja på ett mycke trevligt sätt bad honom att inte ställa den eventuellt skitiga å blöta korgen på vår stol... ja lägger upp en bild åt er så förstår ni nog bättre
ps bilden är egen desajnad i paint, ja e bäst på paint!! :)

fint va?! :)prickarna e stolarna å man sitter mot "bordet" när man jobbar
så kassörerna sitter lixom snätt mot varandra
i fredags satt ja i kassan me den röda stolen å den andra kassan va obemannad
då kommer de en gubbe i min kö som ställer sin korg på den lediga stolen medans han väntar på sin tur
så ja ber honom " ursäkta skulle du vilja vara vänlig att inte ha korgen på våran stol
den kan jju bli både smutsig å blöt"
gubben tittar på mig som ja bett honom att suga av kungen typ...å svarar skit surt att han minsan inte fattar va de spelar för roll
så ja försöker ju va pedagogisk å menar på att de e ju vinter å bött ock att folk skjutsar korgen framför sig
på golvet så därför e ju korgarna smutsiga å blöta under å om dom då står me den sidan neråt på stolen
så blir ju stolen blöt å smutsig å sen även den som senare ska arbeta i kassan...
"jaha" svarar kunden " så du vill inte bli skitig men de e okej om jag (kunden) blir det??"
jag- nu förstår ja inte va du menar?
kund- om ja lägger korgen mot knät blir ju ja skitig men du ska minsan inte behöva bli det!
jag- men ja fattar inte varför du ska ha korgen i knät eller varför vi ska behöva ha diskussionen??
kund- för att du e så jävla otrevlig!!
jag- okej då vet jag...
de blir idiotens tur å han flyttar korgen till uppacknings ytan å lämnar kvar en blöt fläck på stolen...
ja drar hanns varor å tar betalt...han kommer på att han glömt påse å ber kunden efter att skicka en
som kassörskan ska betala... ja säger inget å tittar inte ens på honom
men han fortsätter att mala på å säger
kund-ja hon tittar ju inte ens på mig så illa tycker hon om mig!!
jag- jo de e ju dina ord, å kanske de klokaste du sagt idag!!!!!...
efter en stunds ignorerande ger han upp å drar...äntligen!!

de går väl typ 10 minuter innan nästa mongogubbe kommer..
vet inte ens varför han blev sne??? antar att han tatt illa vid sig fratt ja sitter å skämtar å är eronisk me vissa kunder, många  stammisar älskar att komma å gnabbas me mig :)
 helt plötsligt börjar han anklaga mig för att vara otrevlig å en hämsk människa
å bla bla bla ... ja e FORTFARANDE TREVLIG när ja expiderar honom, men så RYCKER han åt sig pengarna å
säger väldigt högt
kund-fy fan så jävla otrevlig du är!
jag- men tack desamma du!
då flippar han ju ur helt å pekar på mig me hela armen å vrålar
kund-vaaa saaaa duuuu??? du e en jävla serveringspersonal !
jag- jasså de e ja???
varpå mor mia kommer å ganska lugnt talar om att näe de e hon inte hon jobbar som affärsbiträde på ica :)
ha kunden e i exploderings tillstånd  hahhahah
under krig e vi alltid enad front, vi kollegor :)

lördan va helt okej
å idag har ja å milos slavat för sju pers typ
önskar ibland att ja skulle kunna klona mig!! inte lätt å komma själv å byta av tre pers
(eller en e ju kvar en timme till)
men dom e ju på olika ställen å om ingen av dom lutfört "sitt" jobb så får ju ja problem för då har ja ju flera avdelningar att avsluta ... idag va en sån dag så frukten e inte klar å inte mjölken å inte frysen
drickan e slut å en kassa pajjar...vart börjar man då lixom???
jo de kan ja berätta för er! man öppnar lagret å tar emot kolloleveransen som oxå kommer!!
sen jobbar man som ett mongo resten av dan!
vi har haft mycke kunder oxå så vissa stunder har ju alla vart fast i kassan
men men vi lyckades ändå ganska bra  tycker jag,vi gjorde så gott vi kunde i alla falla!!!

nu ska ja SOVA!!!
kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0