man får ju tycka va man vill men man bör ju vara konsekvent i sitt tyckande

ibland skämms ja för mina "systrar" !!
de e alltid ett jävla gapande om jämlikhet å kvinnans rätt gentemot männen å
bla bla bla....visst de e klart att ja tycker att vi ska ha samma lön för samma jobb å samma rättiheter
å sånt de e ju för mig en självklarhet! å sjukt rimligt!

men ja kräks när de gappas om att allt ska delas lika
ta tex i ett förhållande, att mannen å kvinnan minsan ska dela lika på alla sysslor..
ja tycker att resonemanget e konstigt! de e väl bättre att  man gör de man e bra på
om min snubbe e duktig på att tvätta å ja e duktig på att dammsuga så e väl de en bra lösning å dela upp de så!?
å om min snubbe e grym på att laga mat så kan ju ja diska eller mecka bil eller nått annat

och va de gäller typ jobb å sånt så tycker ja att de e töntigt att hävda att de inte får finnas
"manliga å kvinnliga jobb" och ja vet att de förut har talats om att typ "kvotera in" män å kvinnor 
i typiskt "fel" jobb
 överlag e ju män fysiskt starkare å ja räddas hellre av en snygg muskulös brandMAN än en inkvoterad kvinna !!!
men om kvinnan håller måttet så ere klart hon ska ha jobbet!! men inte fratt hon e kvinna utan för att hon e rätt för jobbet!!!
ty de finns ju starka kvinnor! kvinnor som e bra mycke starkare än många män..
 höhö eller va säger du sarah ?! :) vill oxå påpeka att sarah har snyggare armar än många män som ja känner! :)

de som stör mig mest e när kvinnor gapar om ett jämlikt samhälle å sen säger
-som en kvinlig kollega idag- å nej nu gick ju NN (manlig kollega) så nu får vi tjejer lyfta den tunga mattan
de e ju ett jobb för EN STARK MAN...VA VA VA!!!!
snacka om å nerdvärdera sig själv, och mig!! de inngår (tyvärr) i jobbet -vintertid- att lyfta dom snuskiga mattorna, å visst e de svintungt när dom e blöta å jävligt äckligt men de e ju som så mycke annat mer teknik än styrka.... många manliga kollegor fixar det själv å de gör ju faktiskt även jag (envisheten segrar alltid)
men de e ju jävligt mycke lättare om man e två, å spelar inte så stor roll vilka två...

nu börjar klockan bli mycket å som vanligt blir inlägget jävligt svamligt å den röda tråden
e ganska tappad!! de e mer som ett nystan som man klippt i så det blivit två miljarder röda
små korta trådar av som ja nu springer runt å försöker samla in...
ska skona er från det å gå å lägga mig tror jag :)


så här vill man kanske att det ska vara...klara tankar som följer en röd tråd...


så här brukar mina inlägg bli....



ibland e de inte ens trassligt me bara ett ämne utan....RÅÅÅTRASSEL!!


men de kan ju bli nått bra till slut...




Kommentarer
Postat av: Sarah

Damn right girl!!!

2012-02-05 @ 11:33:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0