livet i bilder

har något utav en bloggtorka!...
så ja tänkte att ja ska övervinna något ja tycker e skitjobbigt,
ja hatar verkligen å va me på bild å lägger inte upp så mycke bilder här
(vissa lägger ju upp egobilder hela dagarna lixom :)
tänkte ta er med på en resa genom mitt liv me hjälp av bilder

ja föddes 25 augusti 79
på den tiden va man ju söt som socker :)
ja va bestämd å envis redan då! å fick oftast som ja ville!


lyckligtvis var jag oftast en jävligt glad unge!
ja va en sån som alltid ville va i centrum å ha all uppmärksamhet
....å så va de ju oftast oxå :)


om ja inte fick som ja ville blev ja skitsur...å så e de fortfarande :)
den glada ungen här e min bror ...


min mamma e svensk å min pappa var italienare, så när ja va liten spenderades
somrarna nere i italien å delar av den tiden vid havet.
första gången ja va vid havet va ja 10 månader,dom släpte ner mig på stranden å ja
kröp alt va ja hade å farsan fick tag på mig i sista sekund,hela jag va redan under vattenytan :)
farsan va alltid uppfinningsrik å den sommarn hade dom sele me koppel på mig hahah
ja älskade verkligen havet! å en del av mitt hjärta kommer alltid finnas i italien,ja e verkligen helt halv!
känner mig lika hemma i båda länderna...



på den tiden fanns de inte datorer,mobiler å färg på tvn...eller jo färgtv fanns
men de fanns väl inte 25367 kanaler så därför va vi barn UTE å lekte :)
man lalla ut på gården å lekte me dom andra barnen å hitta man ingen kul så roa man sig själv bäst
man kunde lixom...


å när man va 5-6 år fick ban börja på lekis å då va man stor!
man fick klasskompisar å vi lekte å pysslade å när de blev vår
så kom de ner stora barn från skolan å vi fick varsin fadder
vi fick träffa dom flera gånger under våren å sen skulle de bara vara sommarlov en stund
å när vi började i den stora skolan så skulle våra faddrar hjälpa oss till rätta :)
himmla fin tradition!!
min fadder hette jenny å vi bodde typ grannar, min bror va kär i jennys storesyster
:) å våra pappor va jättebra kompisar...
första kortet e från lekis å de andra kortet tror jag e taget i ettan :)



ja gillade skolan å va faktiskt ganska duktig de ni!!  :)
på rasterna hade vi brudar i klassen alltid nått å öva på, vi spelade sjukt mycke teater
tillsammans ofta inför hela skolan då vi varje(?) vecka hade skolträffar i gympasalen
lillans stege har jag fått höra genom livet va poppis hos dom andra eleverna, då mimade å dansade
vi till musiken som va poppis just då :) hahaha
vi hade ett band oxå !! ccneal utalad ce ce niiil och va våra försa bokstäver i namnen :)
vi vann faktiskt skolans mellodifestival i trean med en grym låt..me följande text

gud hjälper alla människor,men de e konstigt att han låter dom svälta,
men de e tur att vi har de bra här i sverige,vi vill att alla ska ha fred

grym text! ja spelade bas i bandet :)
så här såg ja ut då...


sexan va en jäkligt speciell årskurs!
för det första fick man sitta längst bak PÅ BÄNKAR när de va skolträff!!!
fatta häftigt!!
å sen skulle vi en gång i veckan gå till falkberg,högstadieskolan
där dom stora läskiga barnen gick å dit gick vi för att lära oss skriva skrivmaskin
hahah japp! inga datorer till varje elev här inte! nej nej vi lärde oss skriva eldrivna skrivmaskiner
ja kommer ihåg att ja va LIVRÄDD när vi skulle gå genom korridorerna för att komma till skolsalen!!

(ja hade ju kunnat döda niorna me den luggen! förlåt ozonlagret!)


vi börja sjuan å insåg ganska snart att de fanns en aula i skolan
å där typ bodde vi på rasterna (och en del lektionstid faktiskt)
genombrottet kom redan i sjuan då vi satte upp "falkberg fröken ful"
som spelades i ett flertal föreställningar :)
vi va skitfula å muppiga å va me i en fulhetstävling där vi gick igenom
alla tänkbara prover så som utfrågning,talangnummer osv å i slutet fick publiken rösta på vem som skulle vinna
själv va ja klädd i en bajsbrun heldräkt (typ dagens one piece å min livs storry va att jag
blev nedspolad i toaletten vid späd ålder å hade växt upp på reningsvärket ..
å typ käka bajs  hahaha fattar inte va vi fick allt ifrån??!! men de blev succe
både bland elever å lärare å där hade vi laggt ribban för kommande tre år !
detta kortet e taget nått av åren-osäker på vilket-


sen va de dax för gymnasietidenen tid som va fylld me ganska mycke jobbigt!
under första året hade ja de jobbigt me att palla me skolan,
precis som nu va ja ständigt trött men hade ändå helt sjuka sömnproblem
pappa va jättesjuk å de tog extremt mycke på krafterna !!
skolan blev lidande å ja fick underkännt i nått ämne (matte tror jag)
å skulle tenta av det under sommarn, men så dog ju farsan å allt blev jävligt knas!!



ja gick om ettan igen men kunde lixom inte finna nån studiero!
å lärarna satte krav på mig å lät mig inte sörja min far ifred :(
vilket gjorde att ja inte pallade! ja satsade på ämnena ja tyckte va intressanta
å ämnena som hade bra lärare!!
och för att fördriva tiden å få utlopp för mitt behov att vara me å bestämma
så gick ja me i allt som gick att va me i
elevråd, skoljour,student kommiten...
de va inte bara skit dock! ja träffa mycke goda vänner där (som ja fortfarande har kontakt med!!)
å ja träffade min första riktiga kärlek anders
på den tiden va man vacker o oförstörd :)


nä nu tänker ja sova! nu e ja ju egenom typ halva mitt liv å vi får väl se om ni får den anda halvan imorn..
kram på er!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0