min själ behöver vila!

trött, så förbannat trött, men så förbannat uppstressad...
stressad för att inte kunna somna å ju mer klockan blir växer ångesten för att
försova mig å inte vakna i tid till jobbet... allt blir en ond karusell som bidrar till en ständig trötthet!
så här har det alltid vart så länge ja kan minnas!
när ja e i gott skick å livet e lugnt å ja mår bra så har ja mer kontroll över detta
för hör å häpna, mycket sitter i psyket! när ja mår bra har ja kraft att hantera det!
värst va det under gymnasiet efter att pappa dog!
ja gick i plugget (eller försökte i alla fall!) jobbade eftermidaggar på em (typ fritids) som sen övergick till umdomsgård, å 3-5 nätter i veckan gick ja sen vidare till mitt nattjobb som barnflicka...
dessutom va ja oxå väldigt idiellt aktiv me ungdomsarbetet i kyrkan
+ att jag oxå sörjde pappa!
under den här tiden missbrukade jag recept fria insomningstabletter..
ja har alltid reagerat starkt på tabletter,tex när ja äter vanliga värktabletter typ alvedon
så blir ja svintrött å av dessa insomningstabletterna som ja käka blev ja helt mongo!
ja blev jätte disträ,ibland typ okontaktbar, under typ tre år gick ja runt som i en dimma
ja minns att flera vänner började ifrågasätta va fan ja sysslade med, å hur ja mådde...
mitt ex kom in i bilden, ja tog studenten och bytte jobb å där nån stanns fick ja kontroll över situationen
å ja lovade mig själv att ALDRIG mer nyttja å bli beroende av tabletter!
nu e ja i ett stadie där ja känner att tabletter snart e den enda utvägen, men ja e svinrädd att fastna
å bli knäpp!
men nu har de vart illa så länge!
de började ju förra hösten, asså för typ 1½ år sen me ett besök i den berömda väggen,
å en outstanding magkaarr som skickade in mig i nån form av panikångest.
när ja väl lyckades somna vaknade ja alltid kort efter,genomsvettig av att jag inte andades
nån gång efter nyår ringde ja min vän sara som jobbar me kbt,å massa sånt luddigt som
maindfulness typ, ja har stor respekt för de hon gör men ja minns att ja ringde -å ja tror att ja grät?!
å sa typ "hjälp mig me din hockuspockus! gör vad som hellst,ja e öppen för allt, nu orkar ja inte mer"
de va inget snack om saken,inte en sekund tvekade min vän att hjälpa mig
å faktum e att hennes hockuspokus funkade!!!! :)
ja repade mig sakta men säkert å kände att ja åter hade kontroll, sån skön känsla!!
dessvärre va de ju ingen känsla ja fick känna länge direkt!
moster fick sin diagnos  å morsan fick sin å efter det har det vart ett år av kamp asså!
å då e de inte ens jag som kämpar !! - eller jo de gör jag ju me mitt, men de e ju inte ens jämförbart med va morsan å moster kämpar med!!!

egentligen har ja redskapen å ja vet va ja bör göra för att få ordning på på sömnproblemen
å ångesten men ja har inte riktigt orken att ta tag i det!
men ja vet att ja måste annars kommer ja snart va i väggen igen, ja känner att tecknen på det...
skulle behöva åka iväg, ta bort stressen, alla måsten å bara vara, rota i mitt inre, sortera
tankar å rädslor, reda ut mitt liv!!
min själ längtar tillbax till ett ställe där jag verkligen kunde ladda batterierna!
min själ fann verkligen vila där! IONA är kanske himlen på jorden!!


tänk er att sitta ute i den naturen å allt bara är vackert å rogivande runt omkring än!!!
eller att vara i gemenskkapen i den fantastiskt vackra stenkyrkan!!
å så ska man lyssna på denna fantastiska musiken :)
http://www.youtube.com/watch?v=pgVL-rBq9Fw
fridens på er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0