den pinsamma sanningen!!

idag har ja inte gjort speciellt mycket.
passade på att sova länge idag,har nog sovit 10-11 timmar nånting inatt :)
e hostig å snorig så då e ju sömn jätteviktigt!
käkade å gjorde mig iordning och åkte in till gymmet,,där ja försökte pressa mig själv
genom att köra olika set å vid varje set höja vikten :)  ja gillar att pressa mig själv!
 
efter träningen passade ja på att väga mig för första gången sen i tisdags å de blev ju glädjande :)
total viktnedgång exakt 15 kg :) (sen 25/10)
 
messade sarah direkt å vi va glada tillsammans hehe
sen började vi prata om mål till jul å nyår och detta har nu under kvällen resulterat i ,nytt kostupplägg å nytt träningsupplägg :)
de kommer defenitivt att bli tuffare men om de ger dom resultaten som jag vill ha så är jag på !
de värsta som kan hända e ju att de inte fungerar och då får vi göra nya planer
 
5 kg ska bort denna vecka(eller till julafton), då har jag totalt droppat 20 kg på 2 månader
å sen ska ytterligare 3,3 kg bort till nyår
 
min filosofi är att man alltid bör drömma stort för drömmer man stort å når nästan fram så har man kommit långt
drömmer man litet så kommer man ingenstanns!!
 
ja har haft dagar då ja vägt mig för att upptäcka att ja stått helt still eller gått upp nått ½kg
fatta hur det känns när man kämpar som fan! men man får inte koncentrera sig på det som går "mindre bra"
utan bara köra på! resultatet kommer!
ja har vart tjock så länge ja kan minnas å fettet ska bort! men så jävla brottom är det inte
de viktiga är att jag lyckas!
ja kommer inte ge upp om ja bara lyckas droppa 2 kg i veckan -absolut inte! men ja gillar att utmana mig själv!
 
det gäller ju oxå att se till vem man själv är och vad JAG har förändrat!
kan känna mig skit töntig när ja skriver på fejan  att ja vart ute å gått 2 timmar,å de känns sjukt konstigt
att få 75 likes å massor av "fan va bra jobbat!"
kanske är det för att andra har insett innann mig vilken förändring jag gjort! TACK FÖR STÖDET!
jag är duktig på att jämföra mig med andra  vilket e vansinnigt då ja har många vänner som tränar
flera timmar om dan :)
 
för att förklara vad jag menar så tänker ja på kul jämföra lite - detta kommer kanske inte va jätte intressant
utan ja gör de faktiskt lite för mig själv! bara å hoppa över om du vill!
 
förr i tiden
såg min kost ut så här (inga lögner nu utan ren å skär (å jävligt pinsam) sanning:
-vill poängtera att ja aldrig mätt eller vägt min mat förr så nu gissar jag-
 
lunch: mackaroner/pasta (måttade upp full tallrik, 3-5 dl ??)  åts oftast med smör å ost eller nån sås
-på jobbet: lite godis här å nån näve nötter där, nån macke eller nån bulle ( ingen koll alls!)
 
middag: åt ganska ofta (i perioder) sallad men de va inte heller helt ovanligt att ja åt ris (2dl) med  smörstekta champinjoner eller bacon, eller så gjorde jag potatis å morötter i ugn (givetvis me mycke olja)
-under kvällens tv tittande åt jag alltid choklad (200g) å de va inte helt ovanligt att de oxå blev nötter av nått slag)
eller mackor
å dagen avslutades alltid med gurka tomat 2 avocado  2 mozzarella
 
träningen va HELT obefintlig, okej de fanns dagar ja gick till tåget å bla bla bla men ja va så jävla slö!
de känns pinsamt å jobbigt å skriva detta! hur,HUUUR kan man leva så här? hur kan man tappa kontrollen så
katastrofalt??  på riktigt nu, ja får svårt att andas när ja fattar hur mycket ja blundat för problemet!
å ja inser ju oxå att ja måste vart sjuk . för detta måste ju va en form av "lism" fettolism? :)
ja jagade ju fett å socker! å ja mådde dåligt av det på alla sett men fortsatte att stoppa munnen full!
 
senaste månaderna har jag ätit
mål 1: 0,75g ris, 150g kasler,200-300g grönsaker å en halv lätt keso
på jobbet- .........en banan eller frukt
mål2 : 200g potatis, 150g kyckling 300g grönsaker
i soffan:......ingenting! eller en gurka
om sömnen vart risig ..
mål3 ½gurka 1 tomat 1 avocado 1 mozzarella
-vill poängtera att detta kostupplägg e skräddarsytt till mig! så få nu inte för er att pröva utan vill ni ändra ert liv
så skaffa en egen pt så det blir RÄTT FÖR DIG! 
 
denna veckan har jag gymmat ca en timme må-to samt söndag och  varje dag (förutom idag) har jag gått mellan
10.000-15.000 steg
 
fåm ikväll ändrar jag (tightar) jag kosten något och ökar tempot på träningen
så får vi se va de ger - alternativt om de funkar me tanke på snorsnoken
 
JAG har ändrat mitt liv å de har jag gjort STORT !
ja har kämpat hårt dessa månader å stundvis har det vart sjukt jobbigt!
men ja vill detta å jag e helt övertygad om att ja kommer att lyckas!
 
jag har världens bästa pt å världens bästa familj å vänner som stöttar mig i det jag gör
men framför allt drömmer jag stort!

Kommentarer
Postat av: Yasemin Ergül

Vad du är duktig Emma!!! Jag är själv en övervikt (har en övervikt på 10-15 kg tror jag) och måste ta tag i träningen. Du verkar ju verkligen fått igång det hela och det har gett resulutat, vilken inspiration det blev för mig nu! You go girl, tillsammans ska vi lyckas med våra mål! :)

Svar: heeej lillsyrran!! go for it, kan ja så kan du!!!
emzingen

2012-12-16 @ 22:46:44
Postat av: Lina

Brukar gå in och läsa din blogg då och då och speciellt nu- under din tid då du faktiskt förändrar ditt liv!!
Du är otroligt stark som vågar, orkar och vill förändra ditt liv och vara öppen med det!
Det är spännande att följa din "resa" :D

Stor kram från Lina (mormor;)

Svar: tack mormor :) kul att du läser ju fler man e på resan desto roligare blir den ju :)
emzingen

2012-12-16 @ 23:07:23
Postat av: Anonym

Visst är det så :)

Jag måste ta tillfället i akt och fråga.. Jag har extremt sötug (speciellt på kvällarna) antar att du också har haft eller fortf ibland har det (?!) och frågan är om du har nåt bra tips!?
Vad kan man äta istället? Hur gjorde du (även om det skiljer sig från person till person)?

2012-12-16 @ 23:28:18
Postat av: Lina

Visst är det så :)

Jag måste ta tillfället i akt och fråga.. Jag har extremt sötug (speciellt på kvällarna) antar att du också har haft eller fortf ibland har det (?!) och frågan är om du har nåt bra tips!?
Vad kan man äta istället? Hur gjorde du (även om det skiljer sig från person till person)?

Svar: mycket ligger nog i huvudet! men ja bestämde mig å gjorde nån form av tävling mot chokladen (de som har vart mitt stora problem) hehe jag har vid tillfällen tom pekat finger åt den :)första veckan åt jag 4-5 gurkor varje kväll för att hålla tassarna i styr
i nuläget kommer suget mer å mer sällan faktiskt, så jag tror att mycke satt i huvudet!!
emzingen

2012-12-16 @ 23:28:49
Postat av: Lina

Haha härligt!! Fuck You chokladen ;)
Men du har nog rätt, det sitter mestadels i huvudet!
Tack för tipset! Ska prova det faktitskt, alla sätt är bra!! Hoppas dom har mängdrabbatt på gurkor haha ;)

Kram!

Svar: hade en halväten chokladkaka brevid mig i soffan hela första veckan, varje gång ja blev sugen pekade ja finger åt den å sa glöm det! ja blev stark av det, men de e nog inget ja rekomenderar till andra :) hos mig har vi 2Xgurka för mellan 10-15 kr de e bra mycke billigare än choklad :)lycka till, ja vet att du kan!!
emzingen

2012-12-16 @ 23:40:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0