allt är inte alltid logiskt eller försvarsbart!

har vart på credo i kväll
( för er som inte vet är credo en grupp i kyrkan för oss som växt ifrån ungdomsgruppen :)
vi ses varannan tisdag å fördjupar oss i /utvecklar vår tro, oftast sker det i diskusioner om allt möjligt å ingenting
det är oxå en grupp med stark gemenskap av goda vänner och en grupp där humorn ofta e på väldigt hög nivå :)
idag har ämnet vart den helige anden -ganska knepigt ämne må ja säga!
en av diskussionsfrågorna va "om vi någon gång hade mött anden"
va svarar man på det lixom? :) för mig har anden alltid haft en stor del av min tro!
Gud finns överallt,i varje andetag...de e lite så jag ser det!!
                                          
för att inte snurra till det helt för er nu (vet att många av er som läser inte är speciellt troende)
men vi har diskuterat treenigheten (fadern,sonen å den helige anden)
för mig är Gud en,fast i olika former, å ja har oftast lättast att ta till mig anden, men det beror verkligen på dagsformen!
sen om ja å anden har polat lixom de e väl tveksamt!
men ikväll började ja fundera över en grej.
 
sedan pappa dog har jag många gånger känt en väldigt stark närvaro mellan varven
och det började samma kväll som han drog sitt sista andetag
ja vet att ja förut berättat att de första ja gjorde va att gå fram till fönstret i hans rum på intensiven
ja öppnade fönstret på vid gavel å lät vinden smeka mitt ansikte, å trots att klockan var runt 21 å solen
gått ner för länge sen så kändes det som solen värmde mitt ansikte!!
ja pratar ofta me pappa å ber honom om råd å oftast känner ja då vinden eller värmen i ansiktet, ska man nu vara logisk så är det ju vädret å betyder inte ett skit! men ja mår bra av att känna närhet till min pappa
på de sättet å de spelar ju ingen roll va som e logiskt eller inte när man pratar tro!
för mig ÄR vinden kärlek, kärleken som mina föräldrar visar mig på de enda settet som är möjligt för dom!
 
 
när mamma dog i våras ställde jag mig oxå i det öppna fönstret, och hör å häpna även då letade sig solens värmande strålar fram till mitt ansikte!
och även min mammas närvaro har ja många gånger kännt!
så vart vill ja komma med detta resonemang?
ja de vet ja faktiskt inte :)
ni får helt enkelt assosiera helt fritt, de finns inget facit i frågan, inget rätt å inget fel!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0