10.000- stegs- klubben :)

idag vaknade sverige till en snöstorm!
tanken på att försöka åka komunalt till gymmet  va så värdelös så den tanken la ja ner direkt
utan tänkte att de får väl bli en vilodag ....
pratade lite me mormor i telefonen å käkade lunch men sen fick ja sånt där kryp i kroppen å
ångest över att va dålig :)
så ja gjorde mig i ordning å klädde mig varmt, ringde upp bästa lisa å sen började ja pulsa i snön :)
10.000 steg om dagen är ju det sarah har sagt åt mig att hålla å säger hon så då gör ja som hon säger!!
väglaget va väl jävligt sunkit! - har ingen aning om hur mycke snö som fallit idag men 2 dec kanske?!-
moddigt tungt ock troligtvis ganska många gådda men icke godkända steg av räknaren!
gick rundan ja tänkt mig å kom upp till porten efter 1½ timme, för att upptäcka att ja gått typ 5 km vilket bara va ca 6500 steg...
inte en chans tänkte jag - har ja bestämt mig för att gå 10.000 då gör ja det, trots trötthet, helt dyblöt,å kissnödig :)
så ja satte igång att promenera fram å tillbaka här uppe hos mig
en halvtimme senare hade ja 10.000 godkända steg , å ja kände mig både nöjd å tillfreds :)
 
 
de e lite såhär ja funkar ja måste lixom hålla rutinen, göra de ja ska VARJE dag, för börjar ja fuska då e ja körd!
för enkelhetens skull äter ja oxå typ samma mat varje dag -då behöver ja inte fundera så jävla mycket,
utan nöjer mig med att så e det nu :)
nu äter ja jäkligt gott! å ja har aldrig haft problem med ensidig kost förr så de e lugnt!
 
 
de kändes skönt att komma ut idag! idag e nämligen en sån dag då många tankar springer runt
i huvudet på mig, å hade ja legat hemma hela dagen hade risken för choklad-återfall vart gigantiskt!
suget finns nu oxå men ja skulle ALDRIG pajja en jobbig två timmars prommis!
dessutom har ja bara 50g choklad hemma å de skulle inte räcka !
idag va det 9 månader sen som mamma lämnade jordeliivet :(
9 LÅÅÅNGA jobbiga månader har passerat! under många stunder trodde ja aldrig att ja skulle
orka överleva, ja kunde inte hitta nån mening med att fortsätta kriga me all skit!
men livet vände!
ja vet att även 2013 kommer innehålla skit å död i familjen, men det är inget ja kan göra något åt,
de ser ut som det gör, den smällen tar jag när den kommer! till dess ska jag bara fokucera på att bli stark
( i både kropp å själ)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0