-12

skaffade mig en stegräknare i veckan, ganska kul grej faktiskt!
ja knatar ju inte runt me den hemma men till å från jobbet och på jobbet
idag har jag tagit 11728 steg :) och vart på gymmet efter jobbet med bästa mia,
(har inte stegräknaren på mig på gymmet)
helt sjukt hur mycke man kan skratta medans man samtidigt tränar haha
vi e så sjukt malplacerade där egentligen men de e fan skit samma!
vi går ju dit å rör på fläsket i alla fall :)
dagens höjdpunkter måste ha vart när ja höll på att flyga av roddmaskinen eller när ja lura upp mia i
nån tokig multimaskin, som nån hade lämnat på en mycket lätt vikt, så när mia helt ovetandes satte foten på
"gung-trappen" höll hon på att hamna nere hos satan :) 
nåväl skrattning måste väl oxå ge muskler :)
 
vi tränar faktiskt väldigt seriöst när vi är där oxå!
å vi bokför dessutom allt vi gör, jäkligt bra papper vi fick första gången vi va där !!
man fyller lixom i vilken maskin, vilket viktmotstånd,å hur många repetioner man gjort
(eller så kanske man inte ska göra men så gör vi i alla fall hahaha)
asbra! för då kan man ju gå tillbaka å se va man tog för vikt förra veckan tex å så kan man pröva att höja vikten
å på så sett vet man ju om man blitt starkare/pallar mer
själv höjde jag 5kg i magmaskinen idag och 10kg på axlar å så körde ja ett set (eller va man nu kallar det för?)
å höjde +20kg i lats-maskinen..
vist många säger att ja ska ta de lugnt me vikterna , å de gör jag! men ja måste ju utvecklas!!
å även om de e jobbigt att ha träningsvärk så e den ju endå ett tecken på att muskeln har jobbat, eller??
om du bara mesar me vikter så kommer man ju aldrig bli starkare!!
ja hatar ju att svettas! men de e endå nån form av skön känsla när man tar i så svetten pärlar sig i pannan :)
 
tänk va mycket man kan förändras på kort tid!
för ett halvår sen åt ja skit,sov skit, rörde mig så lite som möjligt, skulle aldrig setta min fot på ett gym,
hatade att svettas,klarade knapt att gå i en trapp,
 
idag äter ja bra,sover bra, rör mig massor, gillar gymmet asså JAG TYCKER DE E KUL!
ja skiter i va andra på gymmet tycker å tänker! ja e där för min skull å har nån en dålig åsikt om det

så vem fan bryr sig!! har fortfarande aldrig använt rulltrappan på södra sen 24/10, deessutom

har jag -emma som inte vägt mig dom senaste 15 åren- helt plötsligt börjat tycka att vågen

e en polare :) ja väger mig absolut inte varje dag men nån gång i veckan eller kanske 2 gg/vecka

å det bara för att se att ja fortfarande e på väg åt rätt håll lixom!

i söndags hade ja gått ner exakt 10 kg å idag visade vågen - 12 kg

till mitt julaftonsmål är det 11½ kg (på 17 dagar) hum...måste höja tempot :)

nä skämt å sido ja vet att ja satte ett högt mål å så länge ja fortsätter droppa kilon så e de okej

men de vore sjukt kul om ja lyckas!

å ja tänker fajtas för att klara det! envis som synden å mycket dålig förlorare!! :)

 

nu ska jag kolla dagens avsnitt av "aldrig mera fet" bra med inspiration!!

natti natti!! ♥

 

 

 

 
 

Kommentarer
Postat av: Monica

Så starkt jobbat Emma :-) min pt - säger dgr det är bra att skifta träningsredskap ofta för att kroppen inte ska hinna fatta vad som händer och vänja sig då går det snabbare :-) lycka till med dina mål ! Ha dom Nedskrivna . Monica :-)

Svar: många säger ju att man ska träna typ en muskelgrupp om dagen, vet inte hur ja kommer göra sen -kommer göra som vanligt dvs de sarah säger åt mig att göra :)-men just nu kör jag lite av varje å tränar väl ganska många muskelgrupper/gympass
på så sätt tröttnar jag inte och ja tycker att träningen e rolig! den där maskinen som e jobbig är ju bara jobbig under dom 10 minuterna man kör den å då funkar det ju, till skillnad från om man skulle sitta i den maskinen å pressa på i en timme, då tror ja risken e stor att man börjar fubba, å börjar JAG fubba då e ja på hal is sen!

tack för peppen vännen!
emzingen

2012-12-07 @ 03:02:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0