en dag på ett kändistätt söder :) hahaha

jobbigaste jobbveckan på jävligt länge är över!!!
skulle fan behöva semester egentlingen men de e bara att slita vidare :)
 
igår va jag för trött för att skriva allt ja egentligen ville skriva, men  ja måste ju få berätta om en annan kund från lördagen :)
ja blev hämtad ute i butiken av en av mina kassörskor  då hon behövde hjälp me en argmutta...
problemet låg i att bruden ville handla med "sin manns" kort utan kod och med sin egen legitimation..
ja informerade om att hon självklart inte kan handla med nån annans kort utan kod ..
hon blir skit sne å tjaffsar en lång stund (vanliga tugget "ja får ju alltid annars, samma efternamn, bla bla)
ja försöker poängtera att vi har dessa regler för hennes säkerhet..
efter hon har andvänt "vi har ju samma efternamn,vad e problemet?" argumentet typ 14 gånger
ledsnade jag å informerade henne om att de e jäkligt svårt för mig att veta om dom lever lyckligt me gemensam ekonomi eller om dom ligger i skiljsmässa å hon snott kortet....
hon blev svin arg å gick!
men ärligt asså , hur ska ja kunna veta?? ja kan väl fan inte hålla reda på vilka kunder som e lyckliga eller inte!!
fan hur svårt kan de va att skaffa en kod å komma ihåg den????
å kom nu inte dragandes me de där fjantiga att "man har så många olika koder nu för tiden"
bara för du har 2 kort me olika kod å en portkod samt 5 olika koder till typ fejan,mailen osv
vi har 4-6 siffriga koder till alla frukter å alla grönsaker + lösbröd ,färdirätter,viss dricka,sl-kuponger,böcker,frimärken, osv osv
inte en susning hur många koder vi snackar 200 kanske? kan i alla fall 90% av dom utantill å då e ja ju inte ens kassapersonal :)
*dessutom e detta TREDJE plu-listan vi har sen ja började :)
nåväl skit samma idag e en ny dag.... eller va för nu e de ju egentligen redan imorgon...
 
 
de har hänt mycke idag precis som vanligt!!
dels de vanliga gnället angående priser å shit men de tänker ja inte ens kommentera!!
utöver det har jag vart sjukvårdare... sorgligt när folk e så packade så dom däckar i butiken!
efter noga övervägande tillsammans men kvinnan besslutades det att hon slapp åka till sjukan
hon satt å vila sig en stund å sen rangla hon iväg me sin rullator...
 
har haft trevligt besök i omgångar idag :)
först titta jackie in, sprudlande glad som alltid !!
gillar henne som fan då ja tycker hon e en jävlans fighter!
att komma från en jävligt tuff uppväxt men ändå lyckas stå på egna ben å dessutom
fortfarande ha massor med empatii för andra människor å ett stort stort hjärta
å HUMOR! de tycker ja e ballt! sånna människor hejjar ja stort på!
 
straxt efter det klev sarah in -åh kärt återseende :)
sarah e oxå en tjej som ja srr upp till !
maken till kämparglöd å järnvilja får man leta efter!
en tjej som följer sina drömmar å som ger allt för att uppnå dom
trägen vinner tydligen för meritlistan e lång å pokalerna så pass många att hyllan lossna från väggen...
trotts att hon e flerfaldig svensk-eropeisk å världsmästarinna (+ många många fler vunna tävlingar)
så e hon ändå en av dom mest jordnära människorna ja känner!
alltid glad,alltid hjälpsam å trotts att våra liv ser förbannat olika ut så -mig veterligen-dömmer hon aldrig mig
som så många andra "hurtbullar" :)
 
på eftermiddan kom milos upp på golvet efter att ha suttit i kassan flera timmar  med sin trasiga rygg, medans ja å bästaste bäbis krigat som djur i drickaa avdelningeen :) alltt känns så lätt när ja jobbar me min bäbis!!
skrattar i hjäl mig åt hennes tokstorrys! fattar inte hur allt alltid kan hända henne :)
hon får mig alltid glad! samtidigt som hon har vart ett enormt stöd under alla jobbiga månader!
tack hjärtat! löv ju jävligt lång tajm,typ får ever!!!
 
ja.... ja å milos krigade altså vidare i något försök att göra ett dagsarbete på 1½ timme :) hahaha de gick ju sådär kan ja avslöja men vi lämnade inte butiken helt katastrofal i alla fall!!!
för att inte avlida i värmen så vart jja faktiskt tvungen att plocka av mig jobbtröjan efter ett tag
kanske inte helt ok å jobba i linne men va fan annars hade ju ja inom kkort legat som alkistanten å simmat på golvet!!
trots avklädning rann svetten å när ja kände mig ungefär som mest äcklig hör ja en mycket bekant röst gapa från andra sidan butiken :)
ironin å humorns prinsessa kom in ångandes å ska som vanligt låna våran toa
men de kan ju va ett knep hon lärde sig i lyxfällan för att spara på muggpapper,samt tvål å vatten?!
man vet att man kommer att vara road ett tag framöver när rosanna kliver in på jobbet :)
tror inte att hon själv fattar hur mycke de roar min arbetsdag !!
rosanna e tjejen som altid missuppfattas! hörs mest syns alltid å typ 2 meter skinn på näsaan :)
men så jävla go! hon ställer upp för sina vänner även om de ofta verkar ätta henne själv i skiten
men de tar hon me en klackspark å sånt gillar jag! varför ta allt så jävla råseriöst jämt?
imorgon kan man ju   va död lixom!!!!
i släptåg hade hon två stycken mycket trevliga homosar å ett stycke mindfucker  även han väldigt trevlig!
alltid kul att få presentera sig för nya människor även om de e mycket sällan ja pressenterar mig med
"hej emma- de e jag som ofta e arg på den gamla tröga haggan på din blogg :)
haha ja va kan man säga ja e mig själv- kan inget annat! folk får gilla mig eller skita it, mig kvittar det!
 
nä nu ere dax att knoppa för imorn ere bidrags måndag SKJUT MIG TACK!!!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0