lååååång-jävla-fredasjävel

långfredag-lidelsets dag!! jo men absolut! skulle även kunna tänka mig att
namnge den som satans dag asså!! :)
tog en sömntablett igår å va därför helt bakisgroggy när ja vaknade
å låg å drog mig halv slumrandes aldelss för länge så de blev lite bråttom
när ja dessutom kom på att de va söndagstrafik, vilket resulterade i att de blev en rask promenad till tåget..
eller de va i alla fall tanken men genväg blir ju som bekant senväg
skulle gena lite men de va ju halt som satan så innan ja visste ordet av så låg ja å sprattla på alla fyra
eftersom ja va dyböt på hela benen så va de inte så mycket att fundera över...
gick hem å bytte kläder å började om från början igen, me vetskapen om att
"fan nu blir ja en kvart sen igen, fan va dålig ja e!!"
kommer ner till stationen å upptäcker att ja tydligen har missat värsta grejen...
spårarbete mellan älvsjö å centralen, vilket resulterar i att den streckan inte traffikeras...
BAAAAAAAAAJS!
som vanligt behandlar sl sina traffikanter som boskap å deras lösningar är ALDRIG för resenärens
bästa OOOH NEJ!!
på riktigt asså ingen kan övertyga mig om nått annat
JA HAR SJÄLV JOBBAT FÖR SL Å JA VET ATT MAN ALLTID LÖSER PROBLEM PÅ ETT FÖRDELAKTIGT SETT FÖR FÖRETAGET Å SÅ LJUGER MAN LITE FÖR RESENÄRERNA ...
" självklart går de lika snabbt (kvällstid me 20minuters trafik)om vi istället för att köra er raka vägen till sergel
(15 min) kör er till karlaplan  så åker ni tuben där ifrån.... jo tjenare!
.... avstigning i älvsjö (ca 6min me tåg från södra) ersättningsbuss (knökfull)
till telefonplan tuben till mariatorget å promenad till jobbet (45 min)
INTE EN OKEJ LÖSNING!!!!!!!!!!
prövade en annan väg när ja skulle hem me buss till gullmars å sen buss till älvsjö om ja räknar bort
väntetiden mellan buss å buss så tog de en timme hem så ja va hemma 30 minuter senare än vanligt

nåväl skit samma! imorn e de påskafton dagen då vi svenskar firar jesu död  :)
vi gillar ju de där me aftnar! men iår känns de ju ganska ok att fira död!
eller de e lixom skit samma! för ja e ju inte speciellt sugen på att fira överhuvudtaget!!!
vi e ett jäng som ska ses hos mormor å käka ialla fall å efter det blir det midnattsmässa
hoppas att ja klarar av att sitta i kyrkan! de e ju där både mammma å moster ska begravas om bara ett par veckor... men ja måste ju dit! hellre testa nu än att inte klara av att vara där när de e dax för begravningen lixom!
ja ja nu ska ja gå å lägga mig!! å medans ja väntar på att insomningstabletten förhoppningsvis ska få mig att sova så ska jag läsa lite i klick :)
supergoa jackie e ju me :)
jackie hoppas du hade kul under kvällen! nästa gång låvar ja att hänga på
(förutsatt att du förvarnar mig lite så ja slipper gå ut i mina myskläder (läs arbetskläder) å osminkad
å rufsig i håret... ... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0