kärlek å respekt!

så sjukt att vissa människor kan få en så ledsen!
att känslan av att man inte betyder ett skit å att man inte har vart värd någonting
kan få än att må så dåligt !
att de inte spelar nån som hellst roll va folk säger om de inte visas å man inte känner det i hjärtat!
att man kan må så dåligt över att bli bortvald trots att man vet att man troligtvis ändå mår bättre utan
personen i fråga, en så sjuk känsla!

de måste ligga något i luften just nu för det är så många i min närmsta närhet som mår skit just nu :(
men vi stöttar varandra så gott de går! vi finns för varandra,lyssnar på varandra
vi känner med varandra å känner varandras smärta! det är RIKTIG vänskap!!
de spelar ingen roll hur dåligt man själv mår man kan alltid ha medkänsla för sina vänner
å man kan alltid finnas för sina vänner!
under tiden då mamma låg inne å jag mådde skit så åkte min moster in på sjukhuset
jag å mina kusiner fanns för varandra å stöttade varandra även om vi alla mådde dåligt!
de va skönt att vara behövd samtidigt som man oxå mådde skit!
att man va viktig för nån annan fick än att orka kämpa!
under samma tid åkte oxå min bästa vänns pappa in på sjukan å vi fanns oxå för varandra,
för mig finns de inget annat sätt!  de kommer alltid finnas folk som de e mest synd om
-enligt dom i alla fall...de e sånna som ja inte ska omge mig med!
sånna som mestadels bara tar ens energi, mina vänner får gärna ta av min energi ABSOLUT !!
men dom måste oxå kunna ge mig ny energi tillbax! hur ska ja annars överleva??


är så glad å tacksam över mina vänner både gamla stabila å nya ja å så finns ju dom där nygamla
som har dykt upp å lyser upp tillvaron! :)

jag har fattat en viktigt beslut nu, ett beslut som e helt å fullt egoistiskt!
å de handlar om att välja min omgivning...
ja måste omge mig med folk som håller mig över ytan annars kommer ja drunkna!
vänner som finner mig värdefull å som behandlar mig med 100% respekt,
som håller de dom lovar å faktiskt tar hand om mig på samma sätt som ja tar hand om dom!
ja behöver prata me folk som får mig att skratta
å träffa folk som kramar mig så ja känner att livet e värt att leva!

ja måste lära mig att inte låta folk såra mig,att inte bli så uppslukad av andras problem
att inte vara så jäkla naiv å godtrogen!

ja måste lära mig att se mitt eget värde å att säga nej, att inte alltid se gott i alla människor
å att inse att ja inte kan hjälpa alla å rädda världen,att ja inte ska låta folk trampa över mig! 
- min gode vän (en sån nygammal) lärde mig det igår :)

har en playdate på lördag med fantastiska människor som ja vet att ja mår bra med!
å ja hoppas på härligt väder så vi kan grilla å ha de bra!
på lördag ska jag samla kraft å ladda mina urladdade batterier å ja ska
ge av min själ å mitt hjärta till fina människor som ja vet aldrig kommer göra mig illa
å som ja vet att ja kan blotta min själ för utan att jag blir dömd å dumförklarad!
de e sånna människor ja vill ha runt mig,sånna människor ja vill bli älskad av!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Det låter som en bra plan! : )Energitjuvar är svåra att bli av med, lycka till!

2012-05-01 @ 08:55:22
Postat av: Annso

Dubbelwordar på allt du skrev, och skickar MASSA kärlek och framförallt en ENORM respekt. Du är så jävla fantastisk och den/dom som inte ser det och uppskattar det kan ta varann i hand och fara ditt pepparn växer. Älsk!

2012-05-01 @ 08:56:12
URL: http://barajagochmitt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0