ös på för fan, innan du sjunker

de kanske tar ett tag men de e dax att ta tag i livet nu!
mitt liv har lixom vart som en båt som slitit sig i stormen å legat å slagit
helt okontrollerat mot bersväggen..
först va de läskit, sen gjorde det ont, sen gick båtjäveln sönder å börja ta in vatten.
måste ta tag i detta nu innan ja sjunker helt under ytan!

botemedlet borde ju vara att omge mig med folk som ja älskar å som älskar mig helhjärtat tillbax
vänner som är på riktigt!  som ger lika mycke som dom tar!
vänner som uppskattar mig å värdesätter mig,som får mig att skratta men för det inte blir livrädd när ja gråter
ja vet att jag har massor a sånna vänner och det kommer bli min räddning

ja känner mig alltid stark efter att ja sagt till mig själv att de e dax att gå vidare
att resa mig...sen sluter jag ögonen å ser min mamma  å direkt så faller jag igen!
allt känns tungt å meningslöst!
men ja måste! ja vet att hon hade velat att ja går vidare..
ja minns första kvällen dom ringde från sjukhuset.
dom sa att läget va allvarligt å värdena va dåliga å att vi skulle skynda oss dit.
ja bara plingade å klev av bussen på nästa hållplats,viste knapt vart jag var!
ja ringde till världens bästa vän, thess.
egentligen ville ja bara ha sällskap i luren å nån som lyssnade när ja grät..
men thess gjorde de ultimata -de ja hade gjort å de varje vän borde gjort
hon sa "vart är du,vilken adress? stå kvar ja e där om några minuter"
å de va hon! ♥
tillsammans åkte vi till sjukhuset , hon gick vid min sida å delade min ångest,
hon följde mig in på mammas rum å hon led med mig där inne
mammas värden steg efter en stund å hon tittade på mig å sa
" emma gråt inte,va inte ledsen" hon kramade min hand en bra stund å sen somnade hon igen

redan då viste jag att hon skulle dö, ja kände det på mig!
å ja tror att hon oxå viste, ja tror att hon menade att ja inte skulle vara ledsen utan resa mig
ja e skyldig henne att ta vara på mitt liv, hon ville att ja skulle va lycklig,förverkliga mina drömmar,
hitta kärleken,få små söta barn som växer upp å hämnas alla satyg som ja gjorde som barn
-me hälsning från mamma! :)
ja vet inte om ja kan leva upp till alla önskemål, de får tiden utvisa!
men kan göra mitt bästa!
de e bara att börja ösa, kanske laga dom största hålen lite å sen ska ja ut på äventyr :)


Kommentarer
Postat av: Annso

Jag ska hjälpa dig att ösa, som bara faaaan! Och när vi har öst klart ska vi laga alla hål så gott det går.



Det finns inget som vi inte kan fixa när vi gör det tillsammans.



Älsk dä!

2012-04-26 @ 10:04:17
URL: http://barajagochmitt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0