gårdagens begravning, r.i.p mor

är ganska sliten efter gårdagen!!!
sov dåligt natten till igår å armen gjorde sjukt ont (idag har de blivit mycke bättre)
så det va med trötta steg  ja klev in i kyrkan för att ta avsked av mamma...
hade världens bästa thess vid min sida, inte en enda gång under detta helvette har hon lämnat min sida
hon har lyssnat,tröstat,peppat,skjutsat,suttit brevid,kramats å inte väntat sig något i utbyte!
ja har många sånna vänner å det är min räddning!

begravningen va extremt jobbig, mycke folk å mycke känslor!
mycke kladdande...fattar inte varför folk ska gå fram till dom närmst sörjande efter dom tagit sitt farväl vid kistan, dom som sitter där har de jobbigt endå!!! man kan ge en blick å en nick eller bock eller nått åt det hållet-
bara för att visa sitt deltagande, men att folk ska kasta sig om halsen på en å störtböla
handlar ju bara om egoism! 

vår präst cecilia gjorde det så fint! så lugn å så kärleksfull!
vackert tal,och sjukt mycket empati
med erika vid orgeln kan inget gå fel! visst är många duktiga på sitt jobb
men erika spelar med någon extra känsla i fingrarna, hon e bäst helt enkelt!!
kommer alltid vara tacksam över att hon fanns där!

begravningen slutade med vacker sång från min fine vän magnus.
så himla stämningsfullt- mamma hade älskat det, eller ja tror att hon va med oss igår
å ja tror att hon kände sig ärad över så vacker sång för hennes skull, hon tyckte så mycket om magnus!!

en vacker -å om man kan säga så- lyckad begravning!
efter begravningen tog ja prästen till hjälp och tog med mig vårat kisthjärta ock buketten från italien
och la dom hos pappa



efter det så träffades vi och åt gott tillsammans, många samtal fördes på olika håll
å så här i efterhand känns det som om de e flera som man knapt hunnit säga hej till :(
himla skönt oxå att min kusins lilla glädjespridare tyra va med!
tänk att ett barn alltid kan lätta upp stämningen!!
kändes småsjukt att till hälften man sa hej då till även sa -vi ses igen på tisdag-
 

trots att de va flera som inte osat så blev det både mat å tårta över så vi närmsta
samlades hos mormor efteråt och delade minnen och åt tillsammans.
trevligt avslut även om de alltid känns konstigt då de saknas två mammor,
dom glada systrarna johansson lixom!
nåväl dom har ju varandra i allafall!!! ♥-♥ två hjärtan hand i hand mot en solig strand!

dagens bästa kommentar: mormor då hon får se min nya gadd
åh va fin, va snygg den är men aj va ont de måste ha gjort!!

dagens men va i helvette! :att TVÅ olika mobiler ringer under en begravning!!
på riktigt asså, hur svårt kan de va! vill påpeka att ena luren ringde då vi närmsta tog vårt farväl vid kistan
hoppas de va lika pinsamt för ägaren som de va störande för oss!!!!

dagens tecken: från mamma
när vi plannerade begravningen så diskuterade vi detta me "av jord e du kommen... "
ja hade ju för mig att mamma inte gillade det å att vi tog bort det, eller i alla fall pratade om att ta bort det
vid pappas begravning, vi va osäkra å sa därför- kör på som vanligt...
MEN mamma has spokend! någonglömde att ställa fram jordkaret så därför blev det ingen " av jord e du kommen"  folk får ju välja att se det som dom vill men för mig är det solklart
att mamma bestämde! så hej på dig morsan skönt att du leder oss på rätt väg! ;)

Kommentarer
Postat av: Annso

Tänk vad olika man kan känna, jag tyckte det var fint att folk kom fram till oss när dom hade vart uppe vid kistan. Jobbigt också, men mest fint.



Att inte stänga av mobilen är fan det sjukt mest respektlösa man kan göra! Jag hade blivit vansinnig!



Är helt övertygad om att mamma var med er <3

2012-04-21 @ 17:22:51
URL: http://barajagochmitt.blogg.se/
Postat av: Emma jag förstår dig men många tycker att man ska komma fram till de anhöriga med en extra kram efter defileingen'runt kistan

2012-04-21 @ 18:19:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0