förklarar mig...


de va inte meningen att trampa på nån tå!
MEN::::
ja tycker att man kan läsa av vad som passar sig!
min mormor ( som har en väldigt gammaldax syn på allt som har me begravning att göra)
ville ha den där kramen=kladdet å hon bjöd in till det -helt ok
ja drog mig så långt in mot bänken ja bara kunde å i vissa fall tom tittade bort å inte mötte folks blickar å ändå va folk där å gegga mig i nyllet ...
många gjorde de jätte snyggt å läste av situassionen
bara en nigning eller en bock lixom eller en lätt beröring av axeln när dom gick förbi

de fanns lixom gott om tid för kramar osv  i vapenhuset efter akten då ja mer än gärna tog emot stöttande kramar, men ja e fan upp till kamp för att låta folk vara ifred i kyrkan!

DESSUTOM så om man nu ska fram å kladda å grejer så bör man -tycker jag känna folket ganska bra
mammas kollegor tex ansåg väl att dom knapt träffat oss å hälsade bara snyggt när dom gick förbi...
om man nu känner mig så vet man att ja inte uppskattar kladd på de sättet!
organisten å solisten (goda vänner) stod lixom på orgelläktarn å slog vad om vem som skulle få en rak höger av mig..
å de handlar faktiskt inte om att man inte gillar närheten-
hade tex thess inte suttit brevid mig så hade det vart solklart att hon skulle kommit fram,
hon skulle ha bytt en blick med min bror å kanske lagt en hand på min mormors axel å sen hade hon givit mig en jätte lång å ärlig kram...
en familj "bjöd jag in" för ja blev så tagen när ja såg att dom va där å dom ville ja tacka lixom
de va min barndomsvänns mamma å hennes föräldrar som under alla år bott grannar me mamma
ja visade tydligt att dom va välkomna
asså detta e jätteknepigt, ja vet det!
å de va oxå därför ja valde att skriva om det!

som man kan se bland kommentarer ja fått så säger min vän att hon tyckte de va skönt att folk kom fram
anso e den vän som JAG minnst trodde uppskattade detta :) hade ja vart på hennes pappas begravning så hade jag vart tvungen att läsa av henne å tydligen så hade ja blivit förvånad :)

som den andra kommentaren beskriver, många tycker att man ska, de e vanligt, så har man alltid gjort osv
ja absolut! men utv går ju framåt, det är 2012 nu!!
nä mitt tips är att man bör läsa av sin omgivning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0