ja e inte arg så ofta men sånt här gör mig fly-jävla-förbannad!

folk som känner mig vet att ja irriterar mig jävligt mycket over diverse orättvisor!
å nu e ja mer förbannad än vanligt!!!!!!
ja har en fantastisk kollega på jobbet, hon e en sån där god människa som man önskar kunde smitta än lite me godhet ibland :)
som tex,även om hon har de risigt ekonomiskt en månad så skänker hon ändå kläder
till kyrkans insamling trotts att prästen uppmanar henne att sälja kläderna på blocket för att klara sig själv
kan berätta massa mer bra å goda sider om henne men skit samma för nu vill ja berätta
varför ja e sne, så ni får helt enkelt tro mig när ja säger att hon e fantastisk! :)

min kollega separerade från sin snubbe vilket gjorde att han 2002 (tror jag) kidnappade deras gemensamma dotter, han förde henne ut ur landet och till ett land där kvinnor inte har några rättigheter alls, typ
hon letade efter sin dotter överallt å tillslut fick hon veta vart flickan fanns och åkte ner till "grannlandet"
där hon själv har sina rötter, där startade hon en kontakt med sitt ex å lyckades övertyga honom om att hon
ville starta på nytt igen men i hennes land, efter en tid gan han med sig å kom för att bo med henne
tillsammans med hennes föräldrar -som spelade med i spelet- hon fortsatte att spela kär och tala om att
åka tillbax å bo i sverige som en familj osv osv efter att flickan vart borta ungefär ett år landade dom på
arlanda, min kollega, hennes "sambo" och hennes älskade dotter...
exet greps direkt i tullen av svensk polis som självklart va me i alla steg under året

visst e detta orättvist men hör å häpna detta är inte problemet....
nää min kollega kom hem bearbetade de som hänt,tog hand om sin dotter...
efter några år träffade hon en ny man å dom fick en dotter ihop,hennes liv rullar lixom på
men så kommer smällen! ett inkasso från försäkrings-jävla-kassan som nu kräver henne
på barnbidraget som hon fick utbetalat under de året som hon reste runt i världen
å letade efter sin KIDNAPPADE dotter!

när hon ifrågasätter detta så svarar dom henne KALLT att de e hennes annsvar att medela att dottern inte befinner sig i sverige, hon har förklarat vad som hänt och förklarat att man i den sittuationen
inte tänker på sånna grejer utan hennes enda tanke va 
-lever mitt barn, vart finns hon, kommer ja någonsin få hålla henne i min famn igen?????-
varje dag hoppades hon ju att -just idag e dagen som ja ska få återförenas med mitt älskade barn!
å i de läget ringer man väl inte och avsäger sig barnbidraget?! sånt tänker man väl inte ens på ?!
att dom har mage att helt plötsligt efter TIO JÄVLA ÅR kräva henne på pengar e så jävla osmakligt
och äkligt! visst ja vet att regler e regler å bla bla bla  men vi har väll för fasen ett mänskligt ansvar för varandra  i detta land eller?? fan de sitter massmördare på kåken som behandlar me större människovärde
 en denna mamman som släppte hela sitt liv för att hitta sin dotter!
de finns politiker som som åker taxi  för typ lika mycket pengar per MÅNAD av skattebetalarnas pengar
som min kollega fick under detta år!
behöver ja ens skriva att jag hellre ser att mina skattepengar går till sånna här kvinnor som kämpar för sina barn ( för det finns nog fler kvinnor i samma sitts) än att betala slöa bekväma politiker som inte vill åka kommunalt ???? de finns pudare , bedragare å parasiter som lever sitt liv på bidrag  för att de e soft..
 som får mer ekonomisk hjälp av staten, hur kan vi tycka att de e okej?

fy fan va vårt land e sneknullat, ibland skämms ja över att vara svensk! pg av hur vi låter
sammhället behandla våra medmänniskor

Kommentarer
Postat av: Jonas

Grisigt är det enda ord som poppar upp i skallen.

2012-04-15 @ 07:57:26
Postat av: emma

grisigt e de finaste ordet som poppar upp :)

2012-04-15 @ 12:04:13
URL: http://emzingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0