va tror ni???

de har vart en del skriverier kring ett dagis i botkyrka där två kvinnor ska ha behandlat barnen
väldigt illa detta ska ha pågått under en lång tid (typ 10 år) å jag ställer mig mycket frågande kring många
delar av denna storryn!!
idag läste jag ett blogginlägg som har gjorts av en mamma till ett av barnen på dagiset
(så har ja uppfattat det i alla fall)...å ja återkommer till blogginlägget straxt..
ja har följt diskussionen på tex flashback, som ja förvisso hatar eftersom de sitter en hel drös
med efterblivna muppar där å typ leker dektektiver å befinner sig i nån jävla lossasvärld!
personerna som blivit anmälda har blivit uthängda me både namn å bilder vilket ja finner
helt absurt!
OM nu detta har hänt så e kvinnorna helt vedervärdiga absolut! MEN ingen dom har falligt
å därför bör man väl inte hänga ut folk?!
vi vet ju, många bevis finns, på att folk dagligen blir oskyldigt anklagande för både de ena å de fjärde!
en uthängning av denna typ kan förstöra en människas liv för all framtid! ett rykte är näst intill omöjligt att tvätta bort, det finns dessutom annhöriga till dessa kvinnor som absolut inte gjort nått fel men ändå blir lika uthängda...
de finns ALLTID två sidor av myntet å vi har ju ett rätsväsende i sverige som ska utreda å sedan fria eller fälla!
å enligt svensk lag e du oskyldig tills dom faller!!

i denna blogg som ja läst berättas mycket detaljrikt hur fröknarna ska ha misshandlat barnen (1-3 år)
både verbalt,psykiskt å psykiskt under minst 10 års tid...
dom ska ha dragit barnen över golvet i håret, trykt ner mat i halsen på barnen, å då barnen spytt tvingat dom att äta igen, dom ska ha hällts i dricka,tvingats till nakenhet osv osv ..
 här är länken till bloggen om nån vill läsa själv...
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:ApwX3JajMzQJ:mammawendela.blogg.se/2012/april/jag-har-gatt-ut-i-media.html+mammawendela+anneli+margaretha&cd=1&hl=sv&ct=clnk&gl=se&client=firefox-a

de ja nu ställer mig frågande till å inte får ihop är detta ....
observera att detta är en skriven kommentar av mig .....

shit tror ni alltid på allt ni läser å allt skitsnack ni hör eller???
att bruden skriver så detaljrikt innebär ju att hon antingen har sett allt med egna ögon eller så har hon fått detta berättat för sig, hur det än är så frågar jag mig va de e för PATETISKA människor som skulle kunna se något sånt här hända UTAN ATT INGRIPA??? å dessutom i TIO år å vadå skulle chefen kännt till detta i 10 år å inte brytt sig??? nääää detta e nog inte helt sant !!! de luktar lite koskit här asså!!
missföstå mig rätt nu om dessa kvinnor gjort detta så e de sjuka människor å händelserna e fruktansvärda !! men fortfarande HUR HAR VUXNA MÄNNISKOR KUNNAT SE DETTA I SÅ MÅNGA ÅR UTAN Å INGRIPA???????
å då snackar ja inte om att springa å berätta för chefen, nä ser man hur ett 2årigt barn blir draget över golvet i håret så gör man väl något eller??? "dom andra i personalen har vart rädda för kvinnorna" men hallå va e de för pinsamma vuxna ??? hur svårt e de å säga ifrån? eller om man e lite rädd kan man väl gå ihop flera stycken eller...näää eller så kan man ju stå å titta på när barn far illa??!!.... som sagt de luktar bajs om detta storryn funkar inte riktigt!!

sluta dömma folk på förhand! tänk på hur lätt det är att hamna där själv!!! skulle DU då vilja bli uthängd på namn å bild osv...nä tror inte det va!!! å tänk på dessa kvinnors familjer för även om kvinnorna skulle vara skyldiga så har ju inte deras män, barn å barnbarn gjort något fel!

ja har svårt att hålla käften i sånna här situationer!
å har ju själv erfarenheter av jobb på dagis, å vet att de finns en hel del fröknar som inte borde jobba med barn!!
ja va 16 när jag pryade på dagis å en av fröknarna serverade barnen mjölk som surnat i värmen
å därför innehöll klumpar, jag va 16 år gammal å hade vart där EN VECKA å satte mig på tvären
å frökens försvar va att barn inte känner skillnad ändå. SÅ ÄCKLIGT!!! ja tvärvägrade att ge mig å
medelade att hon va sjuk i huvudet å tvingade henne att hälla ut å servera ny mjölk, vilket
hon oxå gjorde, ja va SEXTON ÅR å ingrep - fullt naturligt!! hur kan då vuxna människor stått å sett på
i tio år utan å nita dessa fröknar???? nääää de luktar bajs om storryn!!

ja har många barn runt omkring mig som e runt 3 år å ja kan säga att flera av dem hade ALDRIG
accepterat att bli behandlade på detta sett! å dom hade absolut alla gånger sagt saker till sina föräldrar
som hade gjort att föräldrarna skulle börjat nysta i detta
å ja kan säga att dessa barns föräldrar hade ALDRIG stuckit huvudet i sanden å hållt käften!
ooohhh nej de hade startats ett KRIG!!!!
DÄRFÖR köper ja inte denna storryn! i alla fall inte fullt ut me hull å hår!!
å de e inte upp till mig att dömma!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0