hoppas de inte blir massa tjaffs!

idag e det dax att plannera mammas begravning...
känns helt stört! ja har plannerat många böner,andakter,gudtjänster å mässor i kyrkan under mina
aktiva 18 år i kyrka, så för mig är det inga konstiheter ja känner mig helt enkelt
trygg å hemma i uppgiften ...men... att plannera MAMMAS BEGRAVNING är inget som känns så lockande!!
dessutom ska man försöka att inte trampa nån av dom andra på tårna, alla ska ju känna att
dom e nöjda å att de känns tryggt å bra lixom...
i "plannneringsgruppen" finns präst, där finns jag, min bror som inte e troende, eller ja tror att han
titulerar sig själv gnosticer, sen e det mormor som e den äldre generationen där kyrkan å allt kring ska va som de alltid ha vart,dessa 3 psalmer har man på alla begravningar.punkt!  ja å så mammas sambo då
som kommer från en väldigt relligös familj å som har studerat religon  för att bli präst (tror jag)
men sen mer eller mindre tatt avstånd.... kul grupp... not :)
hur å vad mamma ville vet vi ju inte.. hon va väl inte jättekyrklig direkt?!
men hon tyckte om att gå till kyrkan ibland å så där ni vet...
ja ja roland ska hämta mig om 35 minuter så då e han ju här om en kvart, bäst att ja hoppar in i duschen!!
hatar folk som e tidiga!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0