mutter mutter

de finns inget som gör mig så förbannad som elaka människor å dåliga skolor/lärare!!
så många drömmar som slås i spillror för att för att elever inte pallar terrorn å därav inte
går till skolan!
så många ungdommar som hamnar snett för att dom inte plockas upp!
så många lärare som inte pallar att bry sig (för ser måste dom ju göra så
de måste ju handla om ovilja!!!

ja ställer mig frågande till va ungarna får för uppfostran hemmifrån??
ja fick många gånger höra "så gör man inte" så säger man inte"
"passa dig! så beter du dig inte du är en bättre människa än så!"

mina föräldrar gjorde klart för mig att man inte sårar andra människor!
men att eftersom man själv bara e människa så kan man ju ibland misslyckas
å att man då står för de man gjort å försöker reda ut det,förlåt brukar va ett bra ord! :)
nu ska ja inte måla mig som nått helgon, absolut int! ja e långt ifrån felfri!!
men de finns så mycke elakhet där ute å ja undrar FICK DOM INGEN UPPFOSTRAN ALLS???

att vuxna människor blundar tycker ja e förkastligt!
att man som vuxen bara går förbi å tittar åt ett annat håll om man ser nått som inte är ok
vittnar ju om att samhället e på väg att falla samman!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0