det är aldrig försent att lära sig!!!

ja har världens bästa mamma! hon e varm å kärleksfull
givmild,hjälpsam,sympatisk å empatisk
hon lagar fantastisk mat,å ger aldrig upp!
hon e glad å har lätt för att skratta,hon e snurrig å ibland trög på ett gullit sett :)
men asså de här me tekniska prylar de e INTE hennes grej !!

ja har tex i flera år åkt ner till morsan  å ställt om alla digitala klockor :)
å detta me datorer å mobiler .... funkar väl sådär
min mor tog körkortet 99-00 nån gång å i samma veva kom hon oxå hem me sin första lur,
luren som hon skulle ha i hanskfacket i bilen  "ifall att de händer nått" 
de tog mycke energi å lång tid att försöka förklara att en lur blir urladdad även om man inte andvänder den
å mycke tid lades på att lära ut hur man ringer,svarar,lägger på,aktiverar OCH avaktiverar knapplås
så när detta med sms började omtalas så flydde vi nog båda två :)

för nått år sen gjordes några försök å ja tror att de va när jag fylde år som min mamma
undrade om ja fått nått sms från henne,de hade ja inte så för att reda ut trådarna i detta
så kollade ja hennes utbox i luren å upptäkte att hon skickat sms till lite här å var
bland annat hade en kollega "hjälpt" henne att skicka en tårtbild till .... KOMVIQS KUNDTJÄNST  haha

för ett par veckor sen börja de trilla in massa skumma sms , en del helt tomma å andra me inte helt läsbar text
sen tillslut "detta e din mamma som övar" haha jäklar va ja garva....
men men smsen blev bättre å bättre å igår fick ja ett långt sms där ja förstod allt hon skrev
å de avslutades me "detta e u kul! förresten hur gör man en glad gubbe?"

pratade me morsan idag å de visar sig att min bror har givit henne lite uppdrag
såsom skriva ett sms där hon ska blanda STORA och små bokstäver å avsluta me en glad gubbe hahah
hon fixade det faktiskt!! men grannen hade nog ett finger me i spelet :)
innan vi la på så fick hon även en utmaning av mig
att ge sig på att skicka ett medelande me bild i hahaha
de kom några trevande ganska misslyckade försök men sen lyckades hon!!
MIN DUKTIGA MAMMA :)

man ska fan aldrig tappa hoppet!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0