blejm it ål on mi its okej

ganska shiity day!
vaknade tidigt, trött som fan å upptäckte att de va strömavbrott så eftersom
ja inte kunde kolla på min favvoserie så tog ja bara ett snabbt samtal i luren me en vän
å sen drog ja täcket över huvudet å sov 3 timmar till :)
när ja vakna va strömmen tillbax men tvn har fuckat upp :(
driftstörning efter strömavbrottet hävdar dom...
asså ja e ju något av ett tv-mongo, ja måste verkligen ha tvn på! de e ju lixom mitt sällskap
de första ja sätter på när ja vaknar (i brist på annat att sätta på...)

åkte iväg å jobba å dan har verkligen krypit fram LÅNGSAMT!
ett par insidenter har såklart inträffat,konstigt vore de annars!
en full gammal gubbe bestämde sig till exempel för att lämna tillbax ölen +moms från rosenhof
inne hos oss,första gången så uppfattade aldrig kassapersonalen va som hände utan trodde att ljudet va en
nys å vråla prosit... men när han SPYDDE ANDRA GÅNGEN nere i kassan så reagera
min andra kollega fort som fasen å skicka ut sin papperskorg åt gubben å pjuka i...
SJUUUKT ÄCKLIGT ASSÅ!
min kollega försökte få mig å svabba men de finns ju inte på världskartan! ja hade spytt direkt,
de gungar lixom i min mage nu bara av att skriva om det!!!
höhö en av få gånger som ja andvänt mig av min chefsposition å deligerat bort skitjobbet :)

älskar oxå att folk e så jävla dumknullade å alltid beskyller mig/valfri kassapersonal för alla fel dom gör!
*kan dom inte läsa skylltar e de mitt fel
*har dom tatt fel vara e de mitt fel
*har dom inte pengar på kontot e de mitt fel... eller bankens
*slår dom fel kod ere mitt fel..eller fel på maskinen....
*om en vara utgår ur sortimentet ere mitt fel
*de e mitt fel att arla inte kan produsera tillräckligt me smör just nu (ja har inte ätit upp det även om man kan tro det ibland,men  ja gillar fan inte smör! )
*de e mitt fel när nån annan kund e sölig å strulig i kassan så folk får köa längre jaaaraaaa!
passa på att beskylla mig för 2a världskriget,att dinosaurierna dog ut,att kriminaliteten ökar,å att
barn dör i afrika oxå! ja tar på mig det!!

e ibland riktigt sugen på att sätta upp en spärr vid ingången som du inte kommer igenom om du inte kan uppföra dig, eller om du e sur å grinig för du e  o-knullad!

en mamma kommer ner me sin barnvagn till kassan å hennes unge skriker som om någon försökte ta livet av honom! morsan beklagar sig me å säga att de e konstigt att de alltid e i kön barnen börjar skrika..
ja, säger jag, de kan man ju tycka e konstigt men hur kul skulle du tycka att de e å sitta nertryckt i en vagn
me stängd jacka mössa å vantar PLUSS en filt över dig?
mamman tar av sitt barn mössan å de ångar typ lite från hans huvud..
kanske tycker hon att de e lite pinigt å häver ur sig
" ja va vet du,har du egna barn eller?"
nej ,svarar jag men ja blir själv på skitdåligt humör när ja shoppar å de e skitvarmt....
sen tänkte jag för mig själv ,lägg till hungrig å trött å ja blir ett monster :)

gissa om tvn funka när ja kom hem??
näääheeeee skulle inte tro det!
så ja har spenderat kvällen me att terra mina vänner på fejan å,
å nu tänkte ja faktiskt gå å lägga mig tidigt för en gångs skull!!
( ja jag vet att klockan e 0325, men de e tidigt för mig!)

imorn ska jag å lisa (min man:)  )
ut å käka, som de ser ut nu hamnar vi på mare monte för att avnjuta himelskt god italiensk mat :)
å på söndag blire middag hos emma å bror, å sen kommer min bäbis emma för att klippa mig å sätta in löshår på emma (japp vi e tre emmor...)
egentligen skulle emma färga mitt hår  oxå men de hinner vi nog fan inte så de får ja nog göra själv sen
eller så kanske min söta favvo bäbis vill göra de en annan dag  ;)

ja ja hej hopp nu ska ja slagga :)

bjussar på en skön låt oxå... denna låt e grymt skön å levererar så sjuuukt mycke minnen från
en härlig tid i mitt liv..
den har släppts vid två(?) tillfällen men första vändan av en vän till mig runt typ 99
vi lyssnade mycket på den uppe på jobbet ( fritids å ungdomsgård)
sen släptes den av sångerskan själv, flera år senare

http://www.youtube.com/watch?v=GokFXLtXQoI

lyssna å njut! :)

Kommentarer
Postat av: Tess

Klart allt som händer i världen är kassörskornas fel! Ibland snor vi tom kundernas pengar.. Tål inte den kärringen! Bäst när en kärring blir galen när det står "medges ej" och jag frågar vilken bank hon har. För vi hade problem typ hela kvällen med Nordea, som vanligt, å hon svarar surt att hon inte har någon bank, utan hon har master card.. Smart..

2011-10-09 @ 00:38:00
Postat av: emma

hahaha tess ja dör!! ja de e ju inte dom smartaste chipsen som bor på söder direkt!!!

2011-10-09 @ 00:49:27
URL: http://emzingen.blogg.se/
Postat av: Tess

Haha, ja då fräste jag i från och blev skickad på rast,haha ;) Du vet ett sånt där surt muttnylle som bara blir sur å fräser å lyssnar inte ett dugg på vad man säger...

2011-10-09 @ 11:12:27
Postat av: emma

oj vem skicka dig på rast? kan ju inte ha vart jag i alla fall för ja tycker ju de e ganska kul när kollegorna surnar till lite i alla fall om de e befogat! ja de skulle väl va mirre när hon går igång då som ja kan tycka bli lite för läskig haha

2011-10-09 @ 14:33:49
URL: http://emzingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0