ica-me livet som insatts :)

ibland undrar jag verkligen va ja gör på ica?
om ja hade velat jobba me muppar,pundare,fyllon å galningar så hade ja väl jobbat
nån annan stanns (typ nått inneställe på stureplan?! hahah)
nä men ärligt ja har fan varken lön eller utbildning för att ta hand om söders tokar!
ikväll har de vart tokigare än vanligt fullmåne kanske?!!
de e fasen inte ofta som ja blir rädd eller nervös men ikväll va samma två snubbar inne å kaxa
flera gånger å va även på å gapa å skrek på folk i området,
 dom höll sig kvar runt jobbet så när de närmade sig stängningstid gjorde ja nått som ja mycket sällan gör,
 -ringde å snacka me polisen ..
ja kände att de va bra å ha ärendet upplagt redan å att få en snabb respons om de small lixsom!
ja hade ju regnumret på mupparnas bil å snuten blev MYCKET intresserad
när dom kollade upp reggen å han blev oxå direkt väldigt allvarlig å fåordig...
känns som ja INTE vill veta va de va för lirare!
hur som haver så försvan dom straxt innan stängning å inget hände, skönt!

om man börjar räkna händelser under mina 11-12 år på ica så e de fan märkligt
att man inte har råkat ut för mer fysiskt våld än va som blitt!
mycke hot å mycke gap å skrik  men väldigt sällan fysiskt...
kan ju bero på att ja e kvinna å inte går in i vilken situation som hellst,
å framför allt är det för mig avgörande va ja har för kollegor där för tillfället!

man har ju lärt sig den hårda vägen att vissa kollegor absolut inte e att lita på va de gäller att backa upp en!
minns ju när ja blev utdragen från kassan å ut på gatan av en llirare å kollegan som satt i kassan brevid
inte ens reagerade på va som hände.....

de finns ett par härliga minnen inom detta område
första måste ju vara när ja va så less på pundarn som ofta försökte plocka av oss snus..
ja hade stått å kollat på honom en stund medans han fyllde en korg me diverse snus 5-6 stock typ.
när han såg klar ut klev ja fram å ryckte korgen ur handen på honom
han börjar vråla om va fan ja höll på me å va fan får man inte handla här eller??
ja hade väl pms eller nått åt de hållet å vrålar tillbax att ja har jävligt svårt att tänka mig att
ett jävla drägg har råd me så mycke snus, men visst kom du så ska du få gå före i kön!
ja öppnar en ny kassa å inte helt otippat så har ju kräket inga pengar ....

en annan gång blev en snubbe sur fratt min kollerga visiterade honom
(i rent jävulstyg så visiterades han kanske något för närgånget)
muppen blir vansinnig å börjar slita av sig kläderna,för han ska minsan göra de enklare för min kollega
"om han vill känna hanns kuk"
de slutar me att han står vid utgången å kör hellikoptern...
när jag å  min kollega lämnar kassalinjen  säger han " vi har ju bra signalimente på honom i allafall"
jo tack svarar jag... lite FÖR MYCKE signalimente kanske!!!!!

ett annat kärt minne e när ja blir hotad av ett fyllo å har stått å vrålat att han inte e välkommen utan att han ska lämna butiken..
ja inser att att han e starkare än mig å ja vill ju inte ha nån närkontakt me honom lixom,
så ja rycker tag i buren som kollegan håller på att plocka ifrån å trycker sedan fyllot ut ur butiken med hjälp av den fullastade buren :)
många kunder undrade nog va ja höll på med  tillslut börjar en av stammisarna att aplodera
å den sprider sig bland kunderna  höhö ja fann mig snabbt som den teaterapan ja e
å bockade tjusigt å gick skrattande därifrån :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0