de e bara å åka hem,hej då!

satt på tåget på väg in till jobbet..jävligt trött,å aningens stressad!
vaknade ju typ när ja egentligen skulle ha åkt hemmifrån å allt va svin tyst!
åter igen har de vart strömavbrott :/ tredje gången denna månad typ!!
..hur som hellst ja sitter på pendeln å fejsbookar då en tant går förbi..
hon trycker upp situation stockholm i nyllet på mig å ja skakar på huvudet å säger nej tack..
å fortsätter att fejsa.
ja hör att hon säger något på en ganska risig svenska med en rysk(?) brytning...
hon går ett par dörrar bort till slutet av tåget ,där vänder hon å typ börjar om på nytt!
nån minut senare e hon me tidningarna i mitt nylle igen å åter igen skakar ja på huvudet,
varpå hon säger *me mycket typ rysk brytning*
"jävla snåla å o-hjälpsamma svenskar" ja blir ganska paff å tänker typ
men vafan du e ju i "mitt land"
ja tänker inte så mycke mer på det utan kliver av vid södra å kliver ut från stationen
tänder en cigg å tittar bortåt för att se hur de ser ut me bilar på vägen som ja straxt ska kliva över..
plötsligt hör jag "tjena emma" en -långt bak i bakhuvudet -bekant röst :)
han e sig i alla fall lik trots att de säkert e 10 år sen vi sågs :)
de va kul å träffa peter,de e alltid kul att träffa vänner från förr!
medans vi står där å snackar så får ja åter igen situation sthlm upptryckt i nyllet
å åter igen mumlar hon sitt  jävla snåla o-hjälpsamma svenskar..
varpå ja me hög röst säger "men de va då ett jävla tjat"
peter tittar me road men frågande min på mig :)
ja förklarar att de e tredje gången hån trycker tidningarna i nyllet på mig å upprepar
även de hon sagt varpå ja säger som ja tycker "va fan de e  väl bara å åka hem om vi å vårt land e så jävla illa!
peter instämmer oxå å de kändes ganska skönt för när man inte setts på så många år
känns de ju lite jobbigt om en sån kommentar gör mötet något stelt lixom :)
hahaha men vafan vi e ju "andra gradens svartskallar" båda två :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0