hur gör man slut me sina vänner?

när e det dax att sluta bry sig/
sluta försöka/fundera på om man gjort nå fel
/fundera på om personen mår bra/lever
...eller om personen e arg/hatar en????

om man ringer nån som aldrig svarar,
lämnar medelande,smsar...
men personen aldrig hör av sig tillbax
när bör man då ge upp?

om nån försvinner från alla platser man normalt
sett brukar umgås på,
dvs fejan,bloggen,pendeln,luren...
när bör man då börja oroa sig på riktigt?

ja fattar ju inte personligen varför man inte kan
 svara å säga
-sorry ja e fett trött idag å pallar inte snacka!
 eller
-du de e så mycke nu,ja hinner inte prata!
eller
-ja vill verkligen inte prata me dig!
 å om man e modig..
-ja vill inte prata me dig för att....

om man tycker att de e jobbigt å ta detta personligen...
-skriv ett sms
-maila
-fejsbooka
-skriv ett brev
-lämna medelande på svararen
-be en kompis säga det.....

hur som hellst..
när man blir vänner å framför allt om man vart
tighta länge så har man fan sighnat
ett osynligt kontrakt, som handlar om
respekt,ärlighet å rakhet!
detta gäller under hela förhållandet men även
förpliktar det än till ett snyggt
respektfult ,ärligt å moget avslut på vänskapen!!!


Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag vet att du riktar detta till mig och jag säger då här med att den senaste tiden har varit väldigt jobbig för mig och att jag inte har velat ha kontakt med någon... Jag har inte svarat på något som har skrivits och jag har isolerat mig. Sån är jag och har absolut inget med dig att göra Emma. Hoppas du förstår. Det kommer bli bättre.. Kram

2011-10-18 @ 01:12:59
Postat av: emma

fina sarah, ja "riktar" inlägget till många!vissa "värre än andra" och överlag så vill ja bara veta hur andra resonerar...

men japp du e den jag har vart orolig för å inget annat !(du e ju min bäbis ;) ) bara glad att du e tillbaka å hoppas att du snart mår super!!(precis som ja sa till dig)

även jag sluter mig när ja mår dåligt så ja förstår precis! kram på dig

2011-10-18 @ 01:48:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0