hoppas att Gud hör bön..för de vore soft :)

för typ en månad sen lånade ja ut en summa pengar till en kollega i tillfällig kris
vissa har reagerat å tyckt att de va dumdristigt att låna en så stor summa till nån man inte känner väldigt bra..
okej de va ju ingen råstor summa ?! (vi pratar 5000) till en kollega som jag anser att ja känner väl
å hej hallå vi ses ju ganska ofta på jobbet lixom..halvknepigt att fly :)
hur som haver så tvekade ja faktiskt aldrig! en vän va i nöd å ja hade möjligheten att hjälpa till,
ja e uppfostrad så -man hjälper till om man kan punkt-
tyo 00.00 25/5 satt pengarna på mitt konto igen :)
hon skickar även ett sms å berättar att hon fört över pengarna,å tackar än en gång för
hjälpen ... ja svarar att ja sett pengarna å försäkrar henne om att aldrig tveka på att fråga om hjälp igen om de skulle behövas..
idag jobbade vi ihop å hon kommer fram å ger mig en riktig kram (varm å äkta)
vi pratar lite om att man ska hjälpa varandra å ja e nu övertygad om att vi har typ samma tankesätt..
om man alltid försöker att vara hjälpsam mot folk när man kan så kommer de alltid tillbax,kanske inte
via den man hjälpte men från nån annan!!
kollegan ja hjälpte förtjänade verkligen hjälp!
ja vet inget direkt om hennes bakrund men hon har vart me om en hel del sen vi börja jobba ihop..
hennes dotter blev kidnappad av sin pappa när hon va liten å min kollega reste runt å letade
efter henne i fjärran land,hon hittade henne å "sin man" å fick under lång tid spela ett spel för att
kunna lura honom tillbax till sverige,han plockades i tullen på arlanda å blev direkt utvisad från sverige
mig veterligen har dom inte setts sen dess...
hon e en mycket godhjärtad människa! trots att hon inte alltid har fett me pengar så sjänker hon alltid kläder
å sånt till kyrkan
-ja ni vet godhet sprider sig som ringar på vattnet å kommer tillbax som en bomerang-



innan vi gick in för att börja jobba tittar hon mig djupt i ögonen å säger
"emma ja har bett för dig ja har bett för att allt gott ska hända dig i livet
å de va äkta ja bad på riktigt,de va en viktig bön för mig"

vackert gjort å vackert sagt! ja blev aldeless rörd!!
så fån hennes mun till Guds öron dåra :)

fridens på er! kärlek å respekt!kärlek föder kärlek så gå ut i världen å gör gott!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0