så jävla intessant!


VI HAR SOLEN ÖVER VÅRAT TAK

VI HAR MARKEN UNDER VÅR FOT

VI HAR VINDEN BAKOM VÅR RYGG

VI HAR VÄRLDEN FRAMFÖR OSS

KAN NI INTE SE ATT VI HAR ALLT



bra låt faktiskt (dia psalma) lite kärlek på detta oxå så fattas ju ingenting lixom :)
vi lever i ett samhälle där alla ska ha så jävla mycke prylar
å allt ska va nytt -de nyaste -dyraste de ska antingen va pyttelitet så man kan ha me
de överallt eller så ska de va stort som fan...
man ska ha nyaste tröjan å dojan,lyssna på de som alla lyssnar på
man ska äta viss mat,se ut på ett visst sätt,
tycka si eller så,å göra som alla andra...
de e poppis att luffa i thai eller så ska du bo all inklucive..

tänk om folk bara kunde inse att de viktiga e att leva att andas å ha kärlek å att ha mål..

ja e verkligen inte "prylbög" nån stanns!
inget i mitt hem har kostat typ
de e grejer ja fått ärva,de enda ja pröjsat för e
säng (billig)
datorn(1 kr me bredband :)
mobiler,sterio å sånt e bara billigt skit...
de ända som kostat e ju bilfan...å den e ju mer död än levande :)

funderar ju på att köpa en NY soffa när ja flyttar å de e typ stort för mig :)
å då snackar vi inga dyra grejer (ja har polare som köpte en enkel hylla
ja asså en jävla plankbit för typ flera tusen (design grej) de fattar ja inte!)

ja lägger hellre pengar på att göra grejer,göra mig minnen,å upplevelser
ja har inga problem att lägga pengar på en resa eller ett restaurangbesök
eller en fest me vänner

vissa kommer till mig å grymtar lite åt min lilla tv
(som för mig e ny å fin,fick den av min bror som köpte den-hade den ett år å sen köpte större)
men va fan min tv räcker för mig,den fyller sin funktion
samma me min lur ... många vänner har i phone å sånt men va fan ja kan ringa,smsa,mmsa,å netta
va ska ja mer göra???
fan folk stoppar ju typ micromaten i luren å värmer den nu för tiden! :0
å så har folk massa onödiga appar typ ett gevär som man laddar å skjuter
???? varför????
nä ja fattar inte!
nä nu ska surbella gå å lägga sig...
eftersom att ja måste palra mig ut å handla imorn
(om ja e på benen)
mamma ska köra mig, hon e snäll hon!
ja va på affärn tidigare ikväll, ja va as stolt att ja pallade gå ner till centrum å handla
ja hitta massa gott som ja bunkrade med å såg fram mot en superkväll i soffan!!
kommer till kassan å drar mitt kort "utgånget kort" ja ba va! de har ja aldrig sett!!
prövar igen "utgånget kort" kollar på kortet å mycke riktigt de gick ut igår...
va fan! ja har inte fått nå nytt!!! imorn ska ja ringa å mordhota fitt nordea!!!
asså ärligt de e ju as pinsamt ju å stå där som ett fån!
å ja va ashungrig å de e typ astomt hos mig för ja skulle lixom ha vart på semester!!!



jaha de va väl ett spännande inlägg!? :) haha
nä men hur funkar ni? har ni mycke dyra prylar å e de viktigt för er???

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Både ja och nej. Jag älskar grejer, haha, men jag har inte mycket att 'skryta' om. Tjockteve,stationär dator,digitalkamera och gammal sunkmobil. Många hade redan bytt upp sig till platt-teve,laptop deluxe, systemkamera och Iphone. Och visst, om nån annan skulle pröjsa så skulle jag inte tacka nej ;)

Saker gör dig inte lycklig oavsett vad rika människor säger! Lyxfällan blir inte roligare med plattteve och samtalen blir inte mer intressanta för att du har en ajfån.

Lycka sitter inte i det materiella, men det kan underlätta tillvaron kanske?

2011-03-02 @ 08:42:35
URL: http://barajagochmitt.blogg.se/
Postat av: emma

dyra prylar är inte viktiga men jag vill ha något som fyller dom funktionerna man vill ha :)

hur mår du nu emma pemma?

puss

2011-03-02 @ 09:59:28
URL: http://missperfect.devote.se
Postat av: Julia

håller verkligen med dig! men jag tycker dock att det är enklare att tycka men sen när man går där i affären å tittar så är jag inte den som alltid håller i pengarna, måste bli bättre på det. Kram!!

2011-03-02 @ 16:15:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0