giftemål?!

pratar me min vän thess som sitter i en gungande båt å planerar sitt brölopp :)
hennes treåriga son frågar ..
j- mamma va gör du?
t-planerar vårt brölopp, då när du å ja å pappa ska gifta oss
j-varför vill du gifta dig?
t-för ja älskar din pappa å ja vill heta samma som er i efternamn
j-men VARFÖR gifter man sig?
t-för man tycker så himla mycke om varandra.
j- aha ..behöver man inte hålla på å säga det sen då?

heheh giftemålstankar på en 3årings nivå :)

ja tyckte thess skulle ta tillfället i akt å påpeka att man alltid måste säga att man tycker om
sin partner ...de e ju bäst å passa på att göra honom till en bra man direkt
så kanske nån flicka slipper sitta å böla för att hennes loverboy inte hör av sig :)

men de va försent j hade redan fastnat i den tecknade världen å sina godisar igen :)

däremot stoltserade thess me att berätta att hon -min personliga peppcoatch -
skrivigt mig med en + EN på inbjudningslistan hahahah skönt att nån håller hoppet uppe i alla fall!!
nåväl ja har ju  typ ett år på mig att snärja den där + en
kanske e bäst att de tar en stund å snärja honom för sen ska man ju lyckas hålla i han oxå :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0