.....

ja brukar kolla på sjukhuset,asså den där svenska serien från akademiska i uppsala
blandannat så får man vara med under njurtransplantationer..
ja blir alltid lite tårögd när transplantationsläkaren ringer upp nån å säger typ
"hej ring en taxi å ta me dig tandborsten vi har en njure som passar dig"
ja va inte hemma när pappa fick sitt samtal från sjukhuset om ett passande hjärta..
de hade vart ballt att få uppleva det med honom !!
ja hade inte chansen att säga hur mycke ja älskade honom fast de tror jag att han viste ändå!!

ja kan inte heller låta bli att tänka på att en annan människa dog,å han gav min pappa en chans till ett nytt liv!!
ja har många gånger funderat över vem dena människan var!
ja kommer aldrig få veta
men ja kommer alltid va tacksam!
även om de gick åt helvette så va denna människan god!
han/hon hade gjort ett aktivt val  om att donera sina organ efter döden
å de beslutet gav min pappa en chans,så TACK!!
ja har gjort de förr men de e viktigt så ja gör det igen!!

https://app.socialstyrelsen.se/donation/anmaldon.aspx

här har ni länken till donationsregistre,de e lätt att "gå med" å de går fort!

Kommentarer
Postat av: alicia

Jag kommer att donera allt jag kan donera, tycker jag känns som en självklarhet!

Nej jag kommer inte hem ännu, men när jag väl gör det :D

2011-01-26 @ 16:37:59
URL: http://wonderlandalicia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0