ja va såååå nära att snurra å då hade ja bajsat i brallan !

börjar fundera på om ödet (eller nått åt de hållet)
försöker säga till mig att ja inte ska ha/köra bil ..
först va de ju massa strul när ja skulle köpa bilen,först ville min bror sälja å sen
fick han helt plötsligt "kalla fötter" å blev närvös att vi skulle bli osams å grejer :)
stor risk!...NOT!
sen ångrade han sig igen å sålde bilen till mig :)
ja körde den typ en vecka innan bilen "klappa ihop" å hamnade hos bildoktorn
flera fel hittades,lagades å ja fick tillbax bilen...

idag när ja va påväg till jobbet, höll de på att gå riktigt illa!
ja har ju försökt leka me bilen sen ja köpte den,alltså sladda lite för att känna hur de känns,
tidigare har jag ju bara kört skitbilar,me skithjul,å dessutom bakhjulsdrivet...
den nya bilen har massa fina finesser så som antispinn,framhjulsdrift,kanonfina BRA hjul,den e stor ,stabil,å säker
fördelen när man körde skitbil va att man tog de lugnt, de gjorde ja inte idag! :(
 
ja va skitirriterad -som vanligt när man kör bil en söndag- :)
ungefär från flempan, när det blir tvåfiligt å man-vi- som har lite bråttom kan gasa på lite e de ju alltid massa muppar som lägger sig i vänsterfil i typ 60 å sen vägrar dom att flytta på sig..
man ligger bakom å bara blir mer å mer irriterad ...
sen kommer man bort till älvsjömässan då 97 % av dom som har legat i vänsterfilen svänger av vänster..
ja de e ju dumt att ligga en stund i högerfil så folk som vill gasa kan få göra det,
-nä för "vi" ska ju svänga vänster om en mil,å ja kör ju bara på söndagar å tycker att de e lite läskit att köra i 70 å ännu läskigare att byta fil,nä här ligger vi bra..-
ja så när ja äntligen passerat mässan gick de ju att stå på lite granna ,så ja öser på
för er som känner till området så ....precis när du kommer till berget (busshållplatsen där många har hoppat av nattbussen för att kräkas i unga år :)  ) så blir de 50 å vägen svänger kraftigt vänster å sedan höger,man kommer till de stora trafikljuset å sen har man rakan innan länken...
efter svängarna ser jag att de e grönt i ljuset så ja gasar upp i 70 (+)
precis efter ljuset e de en liten liten höger "lutning/sväng" ... som ja bommar helt
allt baa släpper ja försöker räta upp genom att parrera me ratten men ja bollas lixom bara fram å tillbaka..
som tur e så e folk runtomkring me så bilarna bakom saktar in å bilarna framför gasar,
vilket bidrar till att ja har lite mer plats att vobba fram å tillbaka på TACK FÖR DET...
till slut -kanske 100-150 meter senare så har farten minskat tack vare motorbromsen
(ja beslutade mig snabbt för att varken gasa eller bromsa utan bara styra å parrera)
bilen tappar i allafall fart å tillslut fick ja fäste igen!
FY FAN!! säger ja bara, de va sjuuukt läskigt
ja fick fan nästan bajs i byxan alltså!!
ja skicka ett tack upp till högre makter,å ett tack till mina vänner som inspirerat mig å alltid sagt att
de e nyttigt att leka lite när snön kommer-vilket ja alltid gjort- övning ger färdighet!
ja saktade i alla fall ner å smet in bakom pensionärerna i högerfilen å gled in i länken  i typ 60 :)

dagens lärdom! överskatta inte dig själv å bilen!
-

Kommentarer
Postat av: Tess

Och på vägen hem ignorerar hon totalt att det rött..haha ;P Puss,puss

2011-01-03 @ 12:04:52
Postat av: alicia

Nää jag kanske inte ska sluta då, haha alltid när jag säger att jag ska sluta så får jag helt plötsligt inspiration. Skumt detdär...

Hoppas ditt år också blir finemang och att du INTE sladdar med nya fina bilen någonstans! :)

<3

2011-01-03 @ 12:33:17
URL: http://wonderlandalicia.wordpress.com
Postat av: emma

tess de va sista gången du fick skjuts hem av mig! skvallerbytta!!!

2011-01-03 @ 13:48:14
URL: http://emzingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0