nu behöver jag hjälp!! alla bör lämna sin åsikt! :)

okej nu har jag riktigt trevliga i-lands problem! :)
sökte på kul några lägenheter i ett nybygge i tullinge som står klart för inflytt i juli :)
min tanke va att de kan ju va kul att gå å kolla i alla fall..
så ja sa till mig själv att..
-de e ju ganska dyrt,
men om ja får chansen går ja dit å kollar,om ja kärar ner mig i lägenheten så e jag värd den -:)

idag öppnar jag min mail å inser att ja blivigt erbjuden 2 av lägenheterna
ja har FÖRSTA plats på den ena å ANDRA plats på den andra
min första ångest kom då jag inte vet riktigt om jag vill å orkar flytta å om ja tycker att de e värt pengarna
å när ja oxå  inser att man inte kan gå på nån visning utan man anser att man ska bestämma sig genom att kolla på en rutten liten bild av planvisningen av lägenheten ..

okej båda lägenheterna har parkett överallt utom i badrummet där de e klinker
badrummet e förövrigt helkaklat
i båda lägenheterna finns tvättmaskin å tumlare LYYYYX!

de som skiljer sig är följande..

den ena lägenheten e lite större(stora rummet nån kvadrat +kläkammare sen e det väl pga uteplatsen)
men ja den e ju lite dyrare oxå :)
på denna lägenhet står jag tvåa



den andra lägenheten har ingen uteplats men balkong den e lite mindre å saknar kläkammare
ja befarar oxå att ballen har typ 0 % sol medans den andra lägenheten borde ha jäkligt mycke sol på uteplatsen ... denna lägenhet e på våning 5 å jag har första tjing på den :)

 
okej för att summera detta skulle ja vilja ha ett mellanting :)
ja har inget problem med några kvadrat färre å ja har inget problem me balle,uteblats e inte så viktigt!
men jag vill ha solen!! å ja vill ha kläkammaren !!... fast ja vill inte bo på nedre botten!
vill ju lixom inte hitta ett fyllo i min solstol på morgonen :)

alltså kan man få den mindre å BILLIGARE lägenheten med uteplatts å sol hela dagen,på 5e våningen och med klädkammare?! ja å första tjing så klart...
då hade jag svarat ja redan idag :)

så kära läsare va tycker ni??????

Kommentarer
Postat av: I AM BAAM - Göteborg Edition

Jag tycker du ska ta den du har första tjing på, det finns ju inget som säger att du kommer bo där resten av ditt liv precis. Och du kanske får härligaste eftermiddagssolen på eftermiddagarna.. :P Who knows liksom.. :)



Bottenvåningslägenhet rekommenderas inte - jag och karln bor längst ner och vi får ständigt ha persienner nerdragna för annars så har man full insyn in i våran lägenhet vilket är drygt. Man vill ju ha det lite ljust.. och lägenheten känns inte så värst levande när det är mörkt.

2011-01-14 @ 12:05:07
URL: http://iambaam.blogg.se/
Postat av: I AM BAAM - Göteborg Edition

svar: hihi du är då rakt in ensam om det i-lands problemet. Vilken tjej i sverige (förutom dom som har en) gråter inte över en obefintlig klädkammare :P Jag knölar in mina kläder i en ful och på tok för liten byrå. :O



Tack sötnos! Det hoppas jag också :D

2011-01-14 @ 13:58:44
URL: http://iambaam.blogg.se/
Postat av: alicia

Ja vädret här är helt fantastiskt! Jag njuter av varenda sekund :)

Åh shit, ja detta är ju verkligen ett i-landsproblem, men ändå ett problem!

Asså klädkammare är ju lyx, men jag vet inte... bottenvåning.

Vi bor på femte våningen nu och det känns muy bien! Ta den, då vet du säkert att du kommer att få den!

Hoppas du har det superfint där hemma i snön/slasket/kylan/mörkret ;) Saknar våra fina telefonsamtal!

Puss å kram

2011-01-15 @ 01:31:07
URL: http://wonderlandalicia.wordpress.com
Postat av: Mima

Klart du ska! =)

Ser fram emot att sy till dej! =)

Kram!

2011-01-15 @ 12:09:39
URL: http://mammamima.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0