carpe diem

" Romy och Michele - Blondiner har roligare"  visades på tv idag,ja såg inte hela för ja jobbade
men ja har sett den förr ...en söt film me ett härligt budskap..

de fick mig att fundera kring några saker
1)varför de e så jävla viktigt att åstakomma så jävla grymma grejer typ toppjobb,familj,toppenutseende,
fet villa,grym bil,långa semestrar åså ska man vara glad å tacksam till 1000...
hur många lever så lixom?!
å vem försöker man bevisa något för??
vet själv när folk frågar va ja jobbar med,å ja svarar i en icabutik
direkt kollar folk på en som om man e underlägsen,fy vilket skitjobb stackarn...
då brukar jag säga "ja asså ja jobbar där som skiftledare"
å då drar folk nån sorts lättnads suck :) vilken tur lixom att du e chef...
hahah asså ja ser ingen skillnad i att sitta i kassan,packa upp varor,eller ha lite övergripande blick å be mina kollegor att göra de som jag ser behövs göras...eller räkna pengar eller ha larmkoden..för de e väl typ de som skiljer mitt jobb från kassörskornas jobb (lite mer ansvar å lite fler beslut men de kan ju typ vem som hellst lära sig :)
de e inget toppjobb men lönen kommer varje månad å ja klarar mig å ja lever gott!

2) varför strävar man efter att vara som nån annan?
under hela skoltiden strävade jag efter att vara som vissa andra,när jag träffar dom på senare år
så fattar jag inte va jag såg upp till?! dom e ju vanliga människor som alla andra,
ja blir glad när ja hör att de går bra för gamla klasskompisar!
vissa har sitt drömjobb,andra har familj,vissa reser eller bor utomlands,vissa har toppjobb,men va vet jag om deras lycka?!

när ska man lära sig att man räcker som man är?! varför inte bara leva sitt liv å vara nöjd
ja eller om man e missnöjd göra något åt det!
gräset e ju oftast inte grönare på andra sidan!!

varför tänka på å lägga så mycke energi i vad alla andra tror å tycker å tänker?

je e expert på att bry mig å ta åt mig av allt...dålligt som folk säger
å ja e expert på att absolut inte ta åt mig å tro på ...de bra
många blir förvånade för ja e oxå expert på att utåt inte visa att de gör ont
ja e elak mot mig själv å kallar de ofta för självinsikt :)
men va fan de känns bättre att va elak mot sig själv än när andra hinner före lixom!

Var nöjd med allt som livet ger
Och allting som du kring dig ser
Glöm bort bekymmer, sorger och besvär
Var glad och nöjd för vet du vad.
En Björntjänst gör ju ingen glad
var nöjd med livet som vi lever här

Vart hän jag än strövar, vart hän jag än går
Står djungel och snår, kring mina spår
Jag älskar bin och deras bon
för honung är ju min passion
Åh vill du av myror få munnen full
Så ta en titt under sten och mull
Åh kanske smaka dom.

Var nöjd med allt som livet ger
Och allting som du kring dig ser
Glöm bort bekymmer, sorger och besvär
Var glad och nöjd för vet du vad.
En Björntjänst gör ju ingen glad
var nöjd med livet som vi lever här

Om frukter det lockar
Banan eller bär,
se till att du plockar
dom utan besvär,
Vill du plocka fruker av bästa klass
Så använd din höger å´ vänster tass,
Men klorna dom ska du dra in
så fort du ska ta dig en fin apelsin
Hoppas att du har förstått?

Försök nu att koppla
hmm, ta´t lungt, ta en sak i sänder
För låt mig säga en sak lilla pysen
Är du flitig som ett bi
- ingen style
Så Jobbar du för hårt

Försök inte få det du inte får
Försök inte nå det du inte når
Har du förstått att det här är riktigt
att vad som helst är mindre viktigt
Kan du utan besvär
Bli nöjd och glad med livet som vi lever här


Kommentarer
Postat av: Annso

Typ, amen och hallelujah! Haru sett Solsidan? Jag har inte, haha, men har sett reklamen. Där verkar det vara precis sådär som du skriver. Och nej, jag hajjar inte heller grejen. Ibland kan jag KÄNNA så, att jag 'vill ha allt som alla andra har', men det är snabbt övergående. ;)

2011-01-13 @ 22:49:31
URL: http://barajagochmitt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0