i-lands problem e skitaroligt!!

min dag startade aldeless för tidigt men mysigt,
ja va trött men på ett strålande humör när jag begav mig mot jobbet...
för en gångs skull me lite tid till godo,
då ja misstänkte att mitt busskort gått ut..
"medges ej"
säger maskinen,fan tänker jag de e inte möjligt,ja förde ju över pengar igår..
men glömde troligtvis att trycka sista bekräftningen :/
ja ställde mig åt sidan för att föra över pengar me luren,då ja ser att mitt tåg e på ingång..
ja frågar gubben i spärren snällt om jag får åka med så ja inte kommer sent till jobbet?
ja förklarar att jag ska  föra över pengar  under resan å köpa kortet på södra..
gubben bha
"nä de går inte!"
asså gubben sitter typ där varje dag å ruttnar han ser mig typ varje dag
ja har typ aldrig plankat å aldrig betätt mig illa,
han har inte provision,
å korthelvettet kommer inhandlas samma dag vilket betyder INGEN SKILLNAD!
om han släpper igenom mig å de kommer kontrolanter åker jag dit å han bär inget ansvar..
men nej! o nej han ville va en stor jävla hårig balle å förstöra min braiga dag!!!!!!
extra irriterande e de ju när deras service för i övrigt suger stor hårig balle!!!
sånt här kan reta mig i flera dagar!
han har skaffat sig en ovänn för resten av sitt liv!
å ja kommer att peka ut honom för alla mina vänner å vi kommer att gemensamt vara ovänn me honom :)
hatar folk som inte kan va lite smidiga!!!
de hade inte kostat honom någonting att vara lite hjälpsam!

nu undrar ni kanske varför ja inte bara hoppa över spärren?!
haha jo de hade ju vart en syn,vänner ja e för fet för att planka :)

....en av mina första kunder på jobbet va en mycket trevlig tjej,
som handlade åt flera olika ,min gissning e att hon va från typ hemtjänsten
när hon ska betala sitt sista köp så funkar inte koden,
hon blir jättestressad å knallröd,ja lugnar henne å försäkrar henne om att de inte e nå problem
å frågar om hon kan få tag på rätt kod från jobbet..
de tror hon, så jag säger aldeles lugnt att om hon ringer så byter jag kassa så länge...
de står några tanter efter henne som genast börjar krångla,
å då har jag endå lugnt förklarat att vi bara flyttar kön i tur å ordning till den andra kassan
men av nån andledning hamnar dom i o-ordning å 3dje världskriget bryter ut :)
å inte på ett manligt sett dvs att den ena säger typ
"stopp nu trängdes du,ställ dig efter mig i kön"
utan på ett jävla kärring sett
dvs stöna,pusta kolla snätt,stå ivägen,råka trampa den andra på tån,å direkt när "trängtanten" gått då jävlar sätter man igång å gnälla
"så hemskt gjort,ja va ju hur mycke först som hellst,fy va nedrigt gjort! jäkla kärring...."
SEN KOMMER DE BÄSTA
"varför hindrade du henne inte?"
ja försökte förklara att ja inte registrerat vem som va först å tvåa osv
utan ja anser att vuxna människor ska kunna lösa det utan mig som dagisfröken!
jag jobbar dessutom ca fem timmar till å kommer utan problem hinna expidera båda två!
å e de så att man absolut inte har tid att vänta
för man har bråttom till ett TÅG eller dyligt så får man väl öppna munnen
...innan trängtanten gått, för nu e de ju ganska irellivant!
tanten blir skitförbannad
-inte för att ja e ganska syrlig-
utan för att de e så nedrigt att nån har trångat sig :)
hon ska minsann ALDRIG mer handla i vår butik igen!
min spontana tanke e ju att hon står för ett bryskt uppvaknande, för hör å häpna
ja tror att de trångas i alla butiker ! :)
de hela slutade me att hon va så arg så hon vägrade att ta ett steg åt sidan -i 
jävligt trånga butik- för att släppa förbi en mamma me barnvagn
" nä du får VÄNTA! medans ja packar mina varor för kunden innnan  TRÄNGDE SIG FAKTISKT!!!!!
hahahhaha hysteriskt kul! de e i sånna lägen som ja önskar att vi sålde
horor på ica,för de kändes som den tanten behövde sig ett redigt knull!! :)


Kommentarer
Postat av: Annso

Jag kan sam-hata med dig om du vill :)



Till övrig story om jobbet - HA HA HA HA HA HA fy faan vad jag älskar att läsa om idioterna som handlar hos er! :D Förstår att det är sugigt men samtidigt måste det ju vara väldigt fascinerande och roligt.

2011-01-06 @ 12:20:25
URL: http://barajagochmitt.blogg.se/
Postat av: Emma

haha du kan ju fråga monica om H ideen ;)



kramar

2011-01-06 @ 22:32:52
URL: http://missperfect.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0